Megjelentek a harmadik országbeli buszsofőrök Budapesten

2023. október 05. 08:34

A sofőrhiány és az átlagéletkor csökkentése érdekében harmadik országbeli buszsofőröket is alkalmaz az ArrivaBus, amely csaknem 450 buszt üzemeltet Budapesten.

2023. október 05. 08:34
Klein Ron

Magyarországon a kormány hiányszakmának minősítette a járművezetőit, ezzel lehetőséget adott arra, hogy az ArrivaBus harmadik országbeli munkavállalók felvételét vizsgálja meg és készítse elő, melynek száma a jelenlegi autóbuszvezetői állomány kevesebb, mint 5 százaléka – közölte a Mandinernek küldött háttéranyagában az ArrivaBus Kft., amely a budapesti buszok egyharmadát üzemelteti, csaknem 450-et.

A cég tavaly két közbeszerzési eljárást nyert meg, melynek értelmében tíz plusz két évig üzemeltethet közforgalmú autóbuszvonalakat Budapesten.

A közlekedési szolgáltató május 1-től három ütemben 150 új autóbuszt állított forgalomba, saját járművezetőkkel, így támogatva a minőségi budapesti közösségi közlekedést.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Az ArrivaBus azt közölte, több sikeres programot hirdetett a sofőrhiány leküzdésére, többek között az új munkavállalóknak biztosított belépési bónusszal, saját munkavállalókat érintő ajánlási jutalommal támogatja a járművezetői közösség bővítését. Ezen felül a képzés is szerves része a toborzási stratégiának: az ArrivaBus az elmúlt években már csaknem 1000 autóbusz-vezetőt képzett, és Buszjogsi néven saját autósiskolát is indított.

Nem titkolják a harmadik országbeli sofőrök számát

„Ez azért fontos lépés, mert az egyre növekvő számú külsős képző partnerek mellett immár házon belül is meg tudja oldani az új járművezetők képzését. Ennek extra lökést ad most a B kategóriáról közvetlen D kategóriára történő képzés, ami jelentősen rövidíti a tanulmányi időt” – jelezte a vállalat, amely azt ígérte, a jövőben is folyamatos tájékoztatást ad arról, hogy a sofőrök hány százaléka harmadik országbeli munkavállaló.

Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán (illusztráció)

A szerző a Corvinák újságírója

Összesen 59 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Janika50
2023. október 05. 13:02
Ez már 2004-ben is felmerült. Az alső Volvokon már volt olyan program az utastájékoztatón, ami nem igényelt magyarnyelv ismeretet. A létszám problémában semmi új nincs. 1971-ben ezért hozták be a 10E Ft forgalmi juttatást. Akkor volt olyan, az áprilisi egy!!!!! szabadnap után a kővetkező július közepén!!!!!!! volt. Bármily hihetetlen is. Aztán lassan rendeződött az állomány 6-8 év alatt. Átképzések, jöttek az első Hölgy kolleginák, elértük a havi 5- 10 szabadnapot. Kb egy évig. Mert a gorék újra kezdték a szokásos pitiáner szemétkedésüket és ez azóta igy megy. A szemlélet ma is ugyanaz. Igazi komcsiretró cégvezetés.
Bitrex®
2023. október 05. 12:20
Ha mondjuk heves szóváltás, verekedés tör ki egy BKV buszon, hogy fog a sofőr rendet teremteni, ha még magyarul sem tud rendesen?
Agricola
2023. október 05. 11:34
A fővárosi tömegközlekedésben jelentős a munkaerőhiány, nagyjából 100-150 sofőr hiányzik a rendszerből" Jobb megoldás lenne, ha a munkaerőhiány miatt az autóbuszokat a garázsokben parkoltatnák?
Ekrü
2023. október 05. 11:30
Obsitos TechnikusEkrü 2023. október 05. 10:16 " Az ArrivaBus egy magáncég, szerződésben áll a BKK-val, akárcsak a BKV. "- A BKK és a BKV viszont fővárosi tulajdon, tehát a fővárosi közgyűlés döntött úgy, hogy az ArrivaBus-al szerződést köt. Viszont ennek a cégnek semmi köze a buszsofőrök állásához, ők a buszokat szolgáltatják. "A BKV sofőrjeit sem a BKK alkalmazza, viszont a BKV tulajdonosa 100%-ban a Fővárosi Önkormányzat. "- A BKV sofőrjeit a BKV alkalmazza, vagyis a Fővárosi Közgyűlés , annak vezetője pedig Karácsony Gergely. A kormánynak a BKV sofőrjeihez semmi köze. https://karrier.bkv.hu/allasajanlatok/jarmuvezetok
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!