Vitézy Dávid: Az államnak meg kellene versenyeztetnie magánvállalatok ajánlataival a MÁV-ot
A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás a volt közlekedési államtitkár szerint, erre 2034-ben kerülhet sor.
A közlekedési múzeum igazgatója szerint „kapkod” az építési és közlekedési miniszter.
Újabb Facebook-posztban kommentálta Vitézy Dávid az Építési és Közlekedési Minisztérium legújabb döntését. „Lázár János legújabb, a budapestieknek és az agglomerációban élőknek küldött csomagja a korábban beígért, kiemelt fejlesztések leállításáról szól” – írta Vitézy.
Ezt is ajánljuk a témában
A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás a volt közlekedési államtitkár szerint, erre 2034-ben kerülhet sor.
A közlekedési szakember példaként hozta fel, hogy a budapesti pályaudvarok fejlesztési koncepciójának visszavonásával Sok év munkája és több milliárd forint megy kárba. Vitézy szerint magyar vasúti hálózat összekapcsolása a nemzetgazdaság egyik leghasznosabb beruházása lenne.
„A magyar közlekedéspolitika érzelemvezérelt és kapkodó komolytalanságát mutatja ez a döntés”.
– fogalmazott.
Vitézy Dávid arra is felhívta a figyelmet, hogy Uniós pénzből már megkezdett tervezéseket leállítani azt jelenti, hogy egyrészt ha lesz forrás, akkor se lesz majd terv, amit építeni lehetne, másrészt az eddig elköltött pénzeket használható eredménytermék híján nem az EU, hanem a magyar adófizetők állják innentől –
tehát nem megtakarítással jár a projektek leállítása, hanem éppen többletkiadással.
Szerinte, ha a magyar gazdaság jobb helyzetbe kerül, ha megérkeznek az uniós források, akkor fognak ezek a mostani döntések igazán fájni, mivel „a tervek, engedélyek, szakemberek és felkészült intézményrendszer nélkül akkor se fogunk tudni már megfelelő közlekedésfejlesztést megvalósítani, ha épp lenne rá pénz és hozzá akarat.”
***
Nyitókép: MÁV Facebook-oldala