a jelenlegi, baloldali városvezető mégis megpróbálta a politikai felelősséget –csúsztatásokkal megspékelve – áthárítani elődjére. „Az elmúlt 9 év nem volt elég a Fidesznek a Lánchíd megújítására – most viszont megújítjuk – írta 2020. december 17-én, közösségi oldalán a baloldali politikus. – Az előző városvezetés által kiírt, majd általuk vissza is dobott közbeszerzésen mintegy 35 milliárdba került volna a híd megújulása, az ezzel összevethető legolcsóbb ajánlat a BKK által kiírt közbeszerzésen valamivel 27 milliárd alatt van.”
Vagyis a Karácsony által említett harmincöt milliárdos ajánlat a Széchenyi téri aluljáró felújításával is kalkulált (ezt véletlenül kihagyta bejegyzéséből); ezt, a korábbi tendert pedig nem Tarlósék dobták vissza (mint azt direkt kiemelte posztjában), hanem Karácsonyék. Mert ugyan Tarlós 2019. szeptember 23-án beérkezett ajánlatok alapján árfelülvizsgálatot kezdeményezett, ám ez már Karácsony alatt zárult le. A Fővárosi Önkormányzat pedig úgy nyilváníttatta eredménytelennek a közbeszerzési eljárást, hogy a BKK ennek ellenkezőjét javasolta.
De a sárdobálás itt még közel sem ért véget, hiszen a kormány által ígért, hatmilliárdos támogatás nem érkezett meg – s ezt a főpolgármester igyekszik minden lehetséges fronton felróni a kabinetnek. Csakhogy a kormány abban állapodott meg a fővárossal, hogy a Lánchíd teljes körű rekonstrukcióját támogatja, valamint plusz kitétel volt, hogy a „gépjárműforgalom ezen közúti szakaszon való teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónap időtartamot”.
sőt, már nem is teljesülhet, hiszen a híd autómentes lesz, vagyis a gyalogosokon túl továbbra is csak a taxisok, a buszok, a motorosok és a biciklisek használhatják majd a Lánchidat.