Tarlós: A Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd

2023. május 10. 07:01

A korábbi főpolgármester szerint ennek eldöntését a fővárosiakra hárítani nevetséges, nem demokrácia, hanem dilettantizmus.

2023. május 10. 07:01
null

Tarlós István korábbi főpolgármester a Magyar Nemzetnek adott interjút, amelyben többek között arra is rámutatott: szerinte érdemes lenne tisztázni az ügyeket a budapesti lakógyűlés körül.

Az egyik, hogy a főváros valóban nettó befizetője-e az államnak. A másik pedig, hogy a Lánchíd-felújítás hatmilliárd forintos állami támogatásának automatikus folyósítási kötelezettsége jogi szempontból a valóságban fennálljon. Mind a két, közvélemény számára bizonytalanságként megjelenő probléma könnyedén tisztázható. Amíg ez nem történt meg, addig eleve értelmetlen az amúgy is szokatlan, össznépi lakógyűlésnek nevezett akció” – fogalmazott Tarlós.

A Lánchíd és a főváros

Hozzátette, hogy a Lánchíd autómentesítésének kérdésében biztosan „elfogadhatatlan” a főváros akaratos felelősség hárítása, mivel itt egy nyilvánvaló szakmai kérdésről van szó. Hangsúlyozta: az autómentesítést olyan állapotra kalkulálják, mikor az összes többi budapesti Duna-híd működik. Viszont a Lánchíd után fel kell újítani a Petőfi, majd ezt követően az Árpád hidat. Vagyis ezeket egymást követően hosszú évekre le kell zárni. „Akkor pedig a Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd.

amit ajándékként tálalnak a gyanútlan szavazóknak.” 

A riporter felvetésére, hogy sokaknak szimpatikus lenne, hogy ha a Lánchíd csak a gyalogosoké lenne, Tarlós így reagált: „A Lánchíd többször emlegetett gyalogoshíddá alakítása pedig azért ostobaság, mert a jelenlegi úttestről a gyalogosok a láncoktól semmit nem látnak a városból. Igaz, ezt a verziót minden jel szerint a jelenlegi városvezetés is végleg elvetette már, hiszen akkor a busz- és taxi, sőt a kerékpáros-közlekedést is kizárná.”

Nemrég Budapest csődjével riogatott a főpolgármester, majd a legutóbbi Fővárosi Közgyűlés megszavazott egy komoly megszorítócsomagot, hangzott el, amire Tarlós kifejtette: „Amennyiben a kormány és a főváros között tényleg valamilyen jogi eljárásra kerülne sor, akkor az ilyen kommunikáció, amelyet a főpolgármester használ, és amelyet egyik-másik ellenzéki médium produkál, az nem több, mint Catullus nyomán rajz rohanó vizeken és nincs jogi relevanciája.

Miért csúsztatnak, ferdítenek és csoportosítják képtelen módon az adatokat?”

A kérdésre, hogy a főpolgármester a DK elnökének utasításait követi-e a megszorítócsomaggal, Tarlós István elmesélte: „Az a helyzet, hogy Karácsony Gergely, amikor bent ült a közgyűlésben az én időmben, mint kerületi polgármester és közgyűlési képviselő, akkor kifejezetten szívélyes kapcsolatban álltunk. Ugyanakkor, mint mindenkinek, így neki is voltak, illetve vannak kevésbé előnyös és előnyös tulajdonságai. Utóbbiak esetében nem a tájékozott, önálló, karizmatikus vagy frontember fogalmak jutottak leghamarabb az eszembe.”

A Magyar Nemzet teljes interjúját ide kattintva olvashatja.

Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner

 

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
edieTHEGREATeagle
2023. május 10. 10:33
"az autómentesítést olyan állapotra kalkulálják, mikor az összes többi budapesti Duna-híd működik. Viszont a Lánchíd után fel kell újítani a Petőfi, majd ezt követően az Árpád hidat. Vagyis ezeket egymást követően hosszú évekre le kell zárni. „Akkor pedig a Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd." Vén hülye. A Lánchíd kb 5%-át adja a Dunán áthaladó gépjármű forgalomnak, ami ha nem os elhanyagolható, de nem jelentős. Ha majd fel kell újítani a többi hidat (ami még egyelőre a fadorban sincs, tehát még évek), akkor is 5% lenne, esetleg 1-2 %-al nőhet(ne). Ráadásul a Lánchíd a 6. és 7. kerületre vezeti rá a forgalmat, ahol drasztikusan csökkent az autóforgalom, tehát a híd jelentősége tovább csökkent. Tarlósnak lövése sincs, hogy mit beszél.
manitowoc
2023. május 10. 09:58
"Tarlós: A Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd" A derék Tarlós "ööögyesen" elfelejtette, hogy már az ő főpolgármesterkedése idején, 2013-ban (tessék figyelni a dátumot!) is a gyalogos- és a közösségi közlekedés előnyben részesítését tervezték a Lánchídon. A Budapesti Közlekedési Központ a Széchenyi lánchíd és a Várhegyi alagút felújításának tervezésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárásról szóló, 2013-as BKK közleményben ez áll: "A híd városközponti elhelyezkedése, egyedülálló környezete indokolja (figyelem! figyelem!) A GYALOGOS- ÉS A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS ELŐNYBEN RÉSZESÍTÉSÉT, JOBB KISZOLGÁLÁSÁT ezért a felújítás tervezésekor E SZEMPONTOK KERÜLNEK ELŐTÉRBE a híd adottságaihoz igazított járműforgalom biztonságos fenntartása mellett." Forrás: https://bkk.hu/hirek/2013/04/kiirtuk-a-kozbeszerzesi-eljarast-a-lanchid-es-a-varhegyi-alagut-felujitasanak-tervezesere.2416/ Nem mellékesen megjegyzem, hogy a fenti kiírás szerint A LÁNCHÍD ÉS A VÁRHEGY-ALAGÚT FELÚJÍTÁSÁNAK MÁR A 2017-2018 ÉVBEN EL KELLETT VOLNA KÉSZÜLNIE, még bőven a Tarlós-vezette fideszes városvezetés ideje alatt. DE TARLÓSÉK MÉG CSAK EL SEM KEZDTÉK A KIVITELEZÉSI MUNKÁKAT.
janos14
2023. május 10. 09:21
Már most is káosz van, de az öreg szavaival egyetértek, főleg az utolsó mondata tetszik. Ugyanakkor, mint mindenkinek, így neki is voltak, illetve vannak kevésbé előnyös és előnyös tulajdonságai. Utóbbiak esetében nem a tájékozott, önálló, karizmatikus vagy frontember fogalmak jutottak leghamarabb az eszembe.” Tehát egy balfasz.
zakar zoltán béla
2023. május 10. 09:01
locsi-fecsi/j.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!