Ha egy másodpercig nem az utat nézem, 36 métert tettem meg vakon”
– folytatta.
Albert Péter leszögezte, ha már megtörtént a baj, akkor az első dolog, amit meg kell csinálni, hogy az autó összes utasa elhagyja a gépjárművet és a szalagkorláton túl várakozzon.
Az MKIF megkeresésünkre közölte, vizsgálat van folyamatban az ügyben, amelynek lezártáig a balesetről és körülményeiről nem nyilatkoznak. Annyit azonban hozzátettek:
„Az autósoknak a KRESZ szerint kell eljárniuk, jelen esetben a járművezetőknek olyan korlátozott látási viszonyok esetén, mint amilyen a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 1. sz. függelék III. h) pontjában is nevesített porvihar, a KRESZ 25.§ (1), 26.§ (4), illetve 27.§ (1) bekezdései alapján kell eljárniuk. Ennek értelmében a jármű vezetőknek a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak megfelelően, ehhez igazodóan megválasztott sebességgel, és a követési távolság megtartásával kell közlekedni.”
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter