Mégsem szavazza meg a Tisza Párt a Karácsony Gergely által javasolt főpolgármester-helyetteseket
Az indoklásból az derül ki, hogy nem Gyurcsány embereivel, a régi baloldali káderekkel van bajuk, hanem azzal, hogy nincs szmsz.
Bedugult az Üllői úti felüljáró és a Hegyalja út, tömegek a BKV-járatokon, újra a közlekedőké a Hárosi híd az M0-ásnál és megnyílt a Nyugati pályaudvar utascsarnoka.
Már a nyár elejétől kezdve téma volt a budapesti dúgóhelyzet: emlékezetes, június elején Karácsony Gergely főpolgármester azt tanácsolta az elégetlenkedő Hollik Istvánnak, hogy szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog. Aztán a nyár folyamán a folyamatos felújítások, lezárások sem javítottak a helyzeten: kedden például a Hungária körút környékén az sem tudott közlekedni, aki megfogadva Karácsony tanácsát, kiszállt az autójából.
Így érkeztünk el a mai naphoz, a személyes jelenléttel újrainduló oktatás első napjához. Két nappal ezelőtt, amikor erről kérdeztük, Karácsony már óvatosan fogalmazott: kijelentette, hogy készüljenek fel a budapestiek a torlódásokra szeptember elsején. Kedd este pedig már a Facebookon kérlelte a főpolgármester a budapestieket: menjenek inkább tömegközlekedéssel iskolába szerdán.
Ilyen előzmények után lapunk is kíváncsi volt, milyen lesz a főváros közlekedési helyzete a főváros egyes csomópontjain, ezért újságíróink a helyszínről tudósítanak az eseményekről.
Bár az iskolakezdés előtti fél óra nem okozott a keddihez hasonló hatalmas dugókat – sokan gyalog vagy BKV-n vitték iskolába a gyereküket –, nyolc óra után a város több pontján is beállt a sor. Ez valószínűleg azért alakulhatott így, mert sokan gyalog vagy BKV-val vitték a gyermeküket iskolába, de aztán a munkába autóval indultak reggel 8 után. Így járt Hollik István is, – a politikus Bohár Dániel alábbi posztja alá kommentelt – inkább gyalog vitte a fiát az iskolába, de azóta dugóba ül.
A nyitóképünk például az Üllői úti felüljárón készült, nem sokkal fél kilenc után.
Hegyalja út, szeptember elseje
Nyitókép és képek: Földházi Árpád, Mátrai Dávid/Mandiner
Közben elkészült a tetőszerkezet, így újra megnyílt a Nyugati pályaudvar utascsarnoka, ahol modern digitális tájékoztató rendszer és új vágányvégi kijelzők várják az évente megforduló közel 18 millió utast.
Vége a lezárásoknak M0-s déli szakaszánál is. Szerdától újra a közlekedőké a Hárosi híd.
Videón is megnézheti a szerdai budapesti eseményeket.