Lázár nagy dobása: januártól teljes átalakítás jön a közlekedésben
2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében.
Elkészült a tetőszerkeszet.
Elkészült a tetőszerkezet, így újra megnyílt a Nyugati pályaudvar utascsarnoka, ahol modern digitális tájékoztató rendszer és új vágányvégi kijelzők várják az évente megforduló közel 18 millió utast – írja az Index.
Hozzáteszik: a munkálatok összessége csak jövő nyárra fejeződhet be, mivel még hátra van a pénztárcsarnok belső boltozatának javítása és tetőszerkezetének felújítása. Ez várhatóan 2022 elejére elkészül, és csak azután következik a pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer felújítása és az álmennyezet újjáépítése.
Az akadálymentesítés részeként a vak és gyengénlátó utasok számára okos taktilis vezető- és veszélyjelző sávokat is kialakítanak.
Az Európában még csak néhány belga és olasz állomáson alkalmazott jelzések célja, hogy talppal vagy segédeszközzel, azaz okosbottal érzékelhető hanginformációt szolgáltassanak a biztonságosan használható közlekedési folyósokról, az esetleges akadályokról, veszélyhelyzetekről.
A rendszer használójának Bluetooth-szal felszerelt botja a járófelülethez érintve érzékeli a címkékből érkező rádiójeleket, és továbbítja az információkat egy mobiltelefonos applikációnak, amely felolvassa számára az instrukciókat.
A MÁV egy KISS motorvonattal köszöntötte az új állomást. nyár végétől ugyanis újabb 4 ilyen emeletes vonat állt forgalomba az elővárosi vonalakon, így immár 14 jár a fővárosi agglomerációban. Ez lehetővé teszi, hogy hétvégente a két legforgalmasabb vonalon, a vácin és a ceglédin már csak KISS és FLIRT motorvonatok közlekedjenek.
Az újjá alakított pályaudvart pedig Rizsavi Tamás fotográfus-mozdonyvezető képeiről – amelyeket a tetőről készített – is megnézhetjük: