Hatalmas a tiltakozás: a németek nem robbantották fel, a szerbek mégis lebontanák Belgrád ikonikus hídját
Tíz híd található a túlzsúfolt szerb fővárosban, az egyiket lerombolják.
A következő négy évben csaknem 600 milliárd forint jut a közúti infrastruktúra fejlesztésére.
Zalaegerszeget leszámítva már minden megyei jogú város be van kötve a négysávos úthálózatra, de dolgoznak az M76-os gyorsforgalmi úton (térképünkön), amelynek köszönhetően a zalai megyeszékhely is csatlakozik az M7-es autópályához a jövőben, írja a Növekedés. A másik stratégiai cél, hogy minden magyar állampolgár legfeljebb 30 perc leforgása alatt elérhessen egy legalább négysávos utat, még várat magára. Három olyan megyeszékhelyünk is van (Veszprém, Kaposvár, Salgótarján), amelyek például pár éve a főút négysávúsításával lettek bekapcsolva a hazai gyorsforgalmi hálózatba, és a helyi lakosoknak nagy segítséget jelentenek ezek az utak.
A Magyar Közút kezelésében 1917 kilométer négy- vagy többsávos útszakasz található, ebből a legalább 2X2 sávos, osztottpályás külterületi főutak hossza 248 kilométer. Ezekből bővítettek 89 kilométernyi főutat négysávosra az elmúlt 5 évben. Az elmúlt évek négysávúsítási projektjei közül kiemelendő a
a befejezése. Ezek az útszakaszok – csakúgy mint az autópályák – vadvédő kerítéssel is el vannak látva.
Egy-egy város lakóinak az életét nagyon meg tudja keseríteni a nagy átmenőforgalom. Az autópályák, gyorsforgalmi utak mind elkerülik a településeket, viszont a régi főutak sajnos gyakran nem. Viszont ahol új nyomvonalra került a főút, ott településeket elkerülő szakaszok is épültek. Ezek közül a legfontosabb a Várpalotát elkerülő szakasz.
Az elmúlt négy évben, tehát 2016 és 2020 között nem kevesebb mint 1023 milliárd 701 millió forintot biztosítottak a költségvetésből közúti infrastruktúra fejlesztésre, és az előttünk álló négy évre (2021-2024) is tekintélyes összeg, összesen 583,6 milliárd forint hazai forrás áll majd rendelkezésre.