Így próbálta magyarázni Magyar Péter, hogy pártja Gyurcsányékkal szavazott a fővárosban (VIDEÓ)
Szentkirályi Alexandra, a Fidesz frakcióvezetője szerint kiderült, a Gyurcsány–Karácsony–Magyar Péter-trió együtt van.
A főváros imázscége megbízta Karácsony Gergely volt munkaadóját és extanácsadójának cégét, hogy készítsen kutatást a vakcinákról, amiben valamiért a pártpreferenciákra is rákérdeztek. Aztán kiszivárogtatták a HVG-nek a közpénzből készült, de mégsem nyilvános felmérést.
Közvéleménykutatást készíttetett a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat hivatalos turisztikai, kulturális és marketing szervezete, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. a budapesti lakosság vakcinákhoz való hozzáállásáról. A hírről beszámoló HVG cikke szerint a kutatásra a fővárosnak egy oltással kapcsolatos tájékoztató kampányhoz volt szüksége.
Az nem teljesen világos, hogy a főváros imázscége miért indít bármilyen egészségügyi kampányt olyan témában, amelyben az országos állami szervezetek illetékesek, de számos más kérdés is felvetődik a témával kapcsolatban. Mindenekelőtt az, hogy miért költ ilyesmire a főváros, amikor Karácsony Gergely főpolgármester szerint épp nagyon kevés a pénzük?
Karácsony-közeli cégek megbízásai
Az sem egyértelmű, miért nem egy, hanem rögtön két közvéleménykutatót bíztak meg a projekttel. Felvetődik még emellett, miért éppen a Mediánt – Karácsony Gergely volt munkahelyét – és a 21. Kutatóközpontot – Karácsony Gergely volt tanácsadójának cégét – bízták meg a feladattal.
(merthogy erre is rákérdeztek a kutatásban).
A kutatás egyébként jelen pillanatban nem elérhető sem a Medián honlapján, sem a 21 Kutatóközpont oldalán (előbbi oldala nem is működik). Nem tudni tehát, hogy a HVG honnan értesült a belsős információkról (más médiumok csak a portáltól átvéve jelentették meg a hírt).
A történet tehát: egy Karácsony Gergely főpolgármester alá tartozó fővárosi cég megbízza Karácsony volt munkaadóját és korábbi tanácsadóját egy kutatással. A turisztikai imázscégnek végzett kutatás eredményeiben a megkérdezettek pártpreferenciái is szerepelnek.
A közpénzből végzett felmérés részletes eredményei a köz számára nem elérhetőek, de a HVG valamiért mégis hozzáfért az eredményekhez, amelyek egy részét, az általuk preferált adatokat kiválogatva közölték. Lényeges adalék a történethez: az Opten céges adatbázis szerint Szauer Péter, a HVG-t kiadó HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója minősített többségű szavazati joggal rendelkező tulajdonos a Medián Kft.-t részben birtokló CD Press Kft.-ben.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapest Brand sajtóosztályát közel egy hete levélben kérdeztük az ügyben. Az alábbi kérdéseket tettük fel nekik:
– Miért éppen a Mediánt és a 21 Kutatóközpontot bízták meg a kutatás elkészítésével?
– A szerződéskötést megelőzte-e nyílt verseny?
– Miért csak a HVG-hez jutott el a kutatás?
– Nyilvánosan elérhető-e a kutatás teljes anyaga vagy annak bármely részlete?
Mivel egyelőre semmilyen válasz nem érkezett, közérdekű adatigényléssel fordulunk a Fővárosi Önkormányzathoz, mert úgy gondoljuk, a budapestieknek joguk van tudni, mire és miért költi a pénzüket.