Budapesten többet kaptunk, mint egy világeseményt
A Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke, Sebastian Coe elárulta, mivel nyűgözték le a magyarok.
Az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem közlekedő 100E járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.
Mint arról korábban írtunk, Április óta nem közlekedik a 100E reptéri járat, de a BKK eladott rá 15 ezer jegyet. A Budapesti Közlekedési Központ április 1-jén a járványra és a budapesti reptér megcsappant forgalmára hivatkozva felfüggesztette a 100E buszjáratát. A busz a Deák Ferenc térről indulva közlekedik a reptérre, érintve a fontosabb belvárosi csomópontokat. Bár a 100E járat április óta nem működik, a jegyeladások nem szűntek meg. Draskovics Tibor, a BKK Zrt. igazgatósági elnöke elismerte: hibázott a BKK, hogy meghagyta a jegyvásárlás lehetőségét a 100E-re, valamint azt ígérte, hogy a jegyek árát a BKK visszatéríti.
Vitézy szerint a BKK-nak joga volna a vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából
Az eset kapcsán Vitézy Dávid közösségi oldalán tette közzé a Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az állt: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz – koronavírus-járvány miatti – leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából.
„A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból, és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették”
– fogalmazott Vitézy Dávid.
Index: a BKK kereskedelmi igazgatója még szeptember elején sem javasolta a jegykiadó automaták szoftverének módosítását
Az Index csütörtöki bejegyzésében azt írja, egy általuk megszerzett e-mail tanúsága szerint a BKK kereskedelmi igazgatója még szeptember elején sem javasolta a nem közlekedő 100E repülőtéri járat miatt a jegykiadó automaták szoftverének módosítását.
Mint írják: „szeptember 11-i dátum szerepel annak az e-mailnek a fejlécén, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kereskedelmi igazgatója küldött, feltehetően a cég munkatársainak”. A portálhoz képernyőmentés formájában eljutott üzenet szerint ráadásul az e-mail éppen „az április óta nem közlekedő 100E reptéri járatra eladott jegyek problémájának kommunikálásához ad tanácsot”.
Az Index tájékoztatása szerint az e-mailben az igazgató azt javasolja, „hogy ha eddig nem okozott heves anyázást a dolog, akkor
ne essünk neki az automaták szoftverének emiatt. A lényeg, hogy tudjunk mit mondani, ha majd valaki médiahabot akarna verni ebből.”
A levél tartalmát tisztázandó, az Index megkérdezte a BKK-t, hogy
A BKK-tól az Index az alábbi választ kapta: „A 100E reptéri buszjárat leállása és a továbbra is megvásárolható reptéri vonaljegy ügyében a BKK több alkalommal elnézést kért az utazóközönségtől. Ahogy korábbi tájékoztatásainkból már kiderült, társaságunk az eset kivizsgálása után a hibás döntésekben résztvevő munkatársakat figyelmeztetésben részesítette, illetve a mulasztás miatt munkaviszony megszüntetésére is sor került. A BKK ezen kívül belső vizsgálatot is indított: ennek célja megállapítani, miként lehet a BKK belső szervezeti működését javítani, hogy a szervezet még ügyfélközpontúbbá váljon, és hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő. További kérdéseire ezen belső vizsgálat lezárulta után tudunk válaszolni.”
Mint arról korábban írtunk, eljárást indított a fővárosi kormányhivatal a BKK-val szemben a reptéri járat jegyértékesítése miatt, ugyanis az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak. Az üggyel kapcsolatos legutóbbi hírünket az eljárás megindításáról ide kattintva olvashatja.
A címlapkép csupán illusztráció. Fotó: MTI/Balogh Zoltán