BKK-igazgató a 14 milliós kárról: a lényeg, hogy tudjunk mit mondani

2020. október 09. 18:22

Az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem közlekedő 100E járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.

2020. október 09. 18:22
null

Mint arról korábban írtunk, Április óta nem közlekedik a 100E reptéri járat, de a BKK eladott rá 15 ezer jegyet. A Budapesti Közlekedési Központ április 1-jén a járványra és a budapesti reptér megcsappant forgalmára hivatkozva felfüggesztette a 100E buszjáratát. A busz a Deák Ferenc térről indulva közlekedik a reptérre, érintve a fontosabb belvárosi csomópontokat. Bár a 100E járat április óta nem működik, a jegyeladások nem szűntek meg. Draskovics Tibor, a BKK Zrt. igazgatósági elnöke elismerte: hibázott a BKK, hogy meghagyta a jegyvásárlás lehetőségét a 100E-re, valamint azt ígérte, hogy a jegyek árát a BKK visszatéríti. 

Vitézy szerint a BKK-nak joga volna a vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából

Az eset kapcsán Vitézy Dávid közösségi oldalán tette közzé a Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az állt: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz – koronavírus-járvány miatti – leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából.

– fogalmazott Vitézy Dávid.

Index: a BKK kereskedelmi igazgatója még szeptember elején sem javasolta a jegykiadó automaták szoftverének módosítását

Az Index csütörtöki bejegyzésében azt írja, egy általuk megszerzett e-mail tanúsága szerint a BKK kereskedelmi igazgatója még szeptember elején sem javasolta a nem közlekedő 100E repülőtéri járat miatt a jegykiadó automaták szoftverének módosítását.

Mint írják: „szeptember 11-i dátum szerepel annak az e-mailnek a fejlécén, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kereskedelmi igazgatója küldött, feltehetően a cég munkatársainak”. A portálhoz képernyőmentés formájában eljutott üzenet szerint ráadásul az e-mail éppen „az április óta nem közlekedő 100E reptéri járatra eladott jegyek problémájának kommunikálásához ad tanácsot”.

Az Index tájékoztatása szerint az e-mailben az igazgató azt javasolja, „hogy ha eddig nem okozott heves anyázást a dolog, akkor

A levél tartalmát tisztázandó, az Index megkérdezte a BKK-t, hogy 

  • pontosan mikor értesültek a 100E-jegyproblémáról?
  • mikor tették meg az első lépéseket a probléma elhárítására?  
  • mi volt a legelső lépés?
  • QP | Quality Placement

A BKK-tól az Index az alábbi választ kapta: „A 100E reptéri buszjárat leállása és a továbbra is megvásárolható reptéri vonaljegy ügyében a BKK több alkalommal elnézést kért az utazóközönségtől. Ahogy korábbi tájékoztatásainkból már kiderült, társaságunk az eset kivizsgálása után a hibás döntésekben résztvevő munkatársakat figyelmeztetésben részesítette, illetve a mulasztás miatt munkaviszony megszüntetésére is sor került. A BKK ezen kívül belső vizsgálatot is indított: ennek célja megállapítani, miként lehet a BKK belső szervezeti működését javítani, hogy a szervezet még ügyfélközpontúbbá váljon, és hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő. További kérdéseire ezen belső vizsgálat lezárulta után tudunk válaszolni.”

Mint arról korábban írtunk, eljárást indított a fővárosi kormányhivatal a BKK-val szemben a reptéri járat jegyértékesítése miatt, ugyanis az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak. Az üggyel kapcsolatos legutóbbi hírünket az eljárás megindításáról ide kattintva olvashatja.

A címlapkép csupán illusztráció. Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vakfolt
2020. október 19. 13:59
"a BKK kereskedelmi igazgatója még szeptember elején sem javasolta a nem közlekedő 100E repülőtéri járat miatt a jegykiadó automaták szoftverének módosítását." Miben írták ezt a szar rendszert, miért kell szoftvert módosítani egy listaelem törlése miatt? Mi ez a hülyeség?
bpe
2020. október 11. 21:58
"illetve a mulasztás miatt munkaviszony megszüntetésére is sor került." tehát sebtibe' kivágták a médiahabozós tornait? oszt miért is nem?..
Andreas
2020. október 10. 16:11
Szerintem az a pénz az automatákból,nem folyt be a BKK kasszájába.Remélem ez irányban is folyik vizsgálat.!!
BAJA
2020. október 10. 07:34
nem mondja, hogy még munkaviszonyt is megszüntettek....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!