Draskovics elismerte: hibázott a BKK, hogy meghagyta a jegyvásárlás lehetőségét a 100E-re

2020. október 05. 13:31

A jegyek árát a BKK visszatéríti – ígérte a BKK Zrt. igazgatósági elnöke.

2020. október 05. 13:31
null

Hibázott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), amikor nem szüntette meg a jegyvásárlás lehetőségét a jelenleg nem működő reptéri buszjáratra, ugyanakkor a 2013-2014-ben létrejött szerződési rendszer akadályozza a jogos igények kielégítését, ennek megváltoztatásán dolgoznak – reagált Draskovics Tibor, a BKK Zrt. igazgatósági elnöke Vitézy Dávidnak, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának levelére. A BKK nyilvánosan elismerte, hogy hibázott, a hibáért felelős vezető emiatt már nem is dolgozik a társaságnál. A vezérigazgató pedig intézkedett, hogy hasonló hiba a jövőben ne forduljon elő. A jegyek árát a BKK visszatéríti – írta Draskovics Tibor az MTI-hez hétfőn eljuttatott levélben.

Vitézy Dávid vasárnap a közösségi oldalán tette közzé a Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az állt: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz – koronavírus-járvány miatti – leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából. „A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból, és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették” – fogalmazott Vitézy Dávid, aki a 2013-ban a BKK akkori vezetőjeként aláírta a 300 új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó, a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodást.

Draskovics Tibor válaszlevelében azt írta, hogy a BKK számára előnytelenek a 2013-14-ben megkötött, a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződések. „A budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis – az Ön döntései nyomán – nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt” – fogalmazott. Draskovics Tibor rámutatott, azonnali intézkedés, az „egy gombnyomás” helyett levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül a BKK még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése. „A budapestiek már 2013-ban is nagyobb rugalmasságot vártak a BKK-tól, most meg még inkább. Ez a szerződési rendszer tehát súlyos kockázat Budapest számára: akadályozza, hogy kielégítsük a jogos igényeket. Dolgozunk azon, hogy ezt megváltoztassuk” – írta. Az igazgatósági elnöke kitért arra is, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést és annak alapján – „quality and realiase management” címén – a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.

(MTI)

(MTI Fotó: Bruzák Noémi)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 79 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zuriktodor
2020. október 05. 22:52
ez a bukott féreg válaszolgat. ráadásul hülyeségeket. a bkv-nak nincsenek kapacitásai ilyen konfigurációk menedzselésére.
betamás89
2020. október 05. 22:04
"A BKK nyilvánosan elismerte, hogy hibázott, a hibáért felelős vezető emiatt már nem is dolgozik a társaságnál." Akkor meg minek varrja a Vitézy nyakába?
Kriszta67
2020. október 05. 18:24
Legjobb lenne ha az ebül szerzett pénzt be kellene fizetniük bírságként az államkassszába. Aztán az állam kártalanítsa azokat akik igazolni tudják a jegyvásárlást. Ami megmarad az ne karigeri meg drazsé zsebében maradjon meg.
Zsolt75
2020. október 05. 17:48
Ja. Mivel nem "egy gombnyomás" volt átállítani, ezért szartak rá. És persze a szerződés előnytelen. Mert a gombot megnyomtad volna, mi, Drazsé?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!