Eljárást indított a fővárosi kormányhivatal a BKK-val szemben a reptéri járat jegyértékesítése miatt

2020. október 07. 17:08

Az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.

2020. október 07. 17:08
null

Eljárást indított a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) szemben Budapest Főváros Kormányhivatala a jelenleg nem működő repülőtéri, 100E jelzésű buszjáratra szóló jegyértékesítése miatt. A kormányhivatal az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: az eljárást az után indították, hogy a kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályára közérdekű bejelentés érkezett. Emlékeztettek: a BKK a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatát a koronavírus-járvány miatt nem üzemelteti, ennek ellenére a vonaljegyeket továbbra is értékesítette, megvásárolhatók voltak a jegyautomatákból és a mobiljegy-alkalmazáson keresztül is. Az eddigi információk alapján az utasok már 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak – ismertették.

A kormányhivatal adatszolgáltatásra kötelezte a BKK-t, választ kell adnia többi között arra, hogy hol és milyen módon hívták fel a közlekedők figyelmét a járat szüneteltetésére, a járat megszüntetése óta hány jegyet értékesítettek összesen, illetve milyen intézkedéseket tesz a BKK, hogy a megvásárolt vonaljegyek ellenértékét visszafizessék a fogyasztóknak – olvasható a közleményben.

A BKK szombaton közleményében tudatta, hogy módosították a jegyautomaták szoftverét, így azokból már nem vásárolható jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra. A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintba került. Mint akkor írták, a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a BKK-hajókra pedig április óta 78 felnőtt és 37 gyerek jegyet adtak el – ismertette a társaság a szombati közleményében. Közölték akkor azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forintot visszatérítik a vásárlóknak, illetve jótékony célra fordítják.

(MTI)

(Nyitókép: Budapest, 2019. október 19. Várakozó utasok mobilapplikáción keresztül vesznek jegyet a 100E jelű repülőtéri BKK járatra a belvárosi Deák téren.)

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szóda
2020. október 07. 19:21
Majd Karigeri egy fészbuk posztban megoldja a helyzetet: Tarló és Orbán miatt van. Oszt ennyi. A sok agyhalott szavazója meg szemrebbenés nélkül bólogat hozzá.
repulok
2020. október 07. 18:34
Basszus, ez megint nem nekem jutott eszembe!
zuerzavar
2020. október 07. 17:25
Karácsony meg a Drazsé még a potyautas fogalmát is megváltoztatta: Itt a szolgáltató a potyautas, nem a nem fizetö utas. Ez kellett nektek faszingerek, élvezzétek még négy évet.
Berecskereki
2020. október 07. 17:18
A Főváros gazdag. Fizessenek a gazdagok. Ha a sleppre jut pénz, akkor a büntetésre is. Legyen a büntetés annyiszor nyolcezer forint, amennyi jegyet szabálytalanul eladtak. A jegy nélküli utazóknak is nyolcezer forint a büntetés.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!