Több mint 14 millió forintot keresett a fővárosi vállalat a felfüggesztett járatokon.
Bár járvány miatt április óta nem közlekedik a BKK reptéri járata, az arra árult 900 forintos jegyek 14 millió forinttal gazdagították a fővárosi vállalatot – írja az Azonnali.
A Budapesti Közlekedési Központ április 1-jén a járványra és a budapesti reptér megcsappant forgalmára hivatkozva felfüggesztette a 100E buszjáratát. A busz a Deák Ferenc térről indulva közlekedik a reptérre, érintve a fontosabb belvárosi csomópontokat. Bár a 100E járat április óta nem működik, a jegyeladások nem szűntek meg.
Az ügynek a Közlekedő Tömeg Egyesület ment utána. Bejegyzésükben azt írják:
„Közérdekűadat-igényléssel fordultunk a BKK-hoz, melyből kiderül, hogy április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik. A BKK válaszában azt is elárulta, hogy ezeknek a jegyeknek töredékét, pár száz darabot váltottak csak vissza a pórul járt utasok.
Válaszában a BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs, az utasok pedig más termékekkel – például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel – olcsóbban juthatnak el a reptérre.
Egyesületünk tesztelte a mobiljegy telefonos alkalmazást: még ma is egészen a fizetési felületig jutottunk anélkül, hogy az alkalmazás bármilyen módon jelezte volna, hogy egy jelenleg nem létező szolgáltatást készülünk kifizetni. A Jarokelo.hu-ra júliusban érkezett bejelentés szerint semmilyen figyelmeztetés nem szerepelt a jegyautomatákon sem. Augusztus óta a BKK a 100E megállóiban lévő jegyautomatákon olyan képernyővédőt jelenít meg, amin az szerepel, hogy a repülőtéri járat nem közlekedik. Egyesületünk ezt nem tartja elfogadható megoldásnak, hiszen egyrészt ha valaki vásárolt az utas előtt, akkor a képernyővédő nem jelenik meg, másrészt a város többi részén továbbra is figyelmeztetés nélkül vásárolható a 900 forintos jegy. Ezt a logikát követve az remélhetőleg nem merült fel a BKK-ban, hogy pénztári vásárlás esetén csak a 100E-hez közeli pénztárak dolgozói szóljanak az utasoknak, ők is csak akkor, ha előttük éppen nem vásárolt senki.
Érthetetlen számunkra, hogy a BKK miért nem távolította el a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet a többszáz jegyautomatából, miközben ez távolról néhány kattintással megoldható lenne. Egyesületünk felszólítja a BKK-t, hogy haladéktalanul hagyjon fel az utasok megkárosításával és félretájékoztatásával, a 100E járat újraindulásáig pedig távolítsa el a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazásból a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet.”
Az Azonnali szerint a BKK válaszában szereplő információnak – miszerint a 900 forintos reptéri jegyet elfogadják más járatokon is – ellentmond a cég honlapja, miszerint „a jegy átszállásra vagy más vonalon történő utazásra nem érvényes”.