Egyre több gyermek akar pedagógus lenni

2017. június 12. 08:06

Az ellenzék már megint beviszi a politikát egy szakmai vitába, pedig ezt nem szabadna.

2017. június 12. 08:06
Palkovics László

„A beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) nehézségekkel küzdő gyermekeket érintő törvény kapcsán Taigetoszra kitett gyermekekről beszélt a balliberális sajtó, miközben a törvény célja az volt, hogy javítsa a BTM-problémával küzdő gyerekek esélyeit. Javítani fogja?

Egyrészt azok az oktatási szakértők, akik Taigetoszról beszéltek, valószínűleg nem ismerik pontosan, mi történt annak idején azon a bizonyos spártai hegyen. Már csak ezért is illene bocsánatot kérniük a BTM-es gyerekek szüleitől. Másrészt az ellenzék már megint beviszi a politikát egy szakmai vitába, pedig ezt nem szabadna. Harmadrészt belekeverték a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekeket is a történetbe, holott őket nem érinti a törvény. Nem utolsósorban pedig az említett változtatást a szakemberek kérésére tettük meg és nem hasra ütésre. A hozzáértők szerint nem segített, sokkal inkább megbélyegzésnek számított, amikor egy BTM-es gyerek esetében úgy döntöttek, hogy nem kap érdemjegyet valamilyen tantárgyból. Ráadásul a szakemberek szerint, akik nem kaptak érdemjegyet, azokkal sok esetben már nem is foglalkoztak rendesen. De mondok egy másik példát is. Ez a kormány hozta létre az autista gyerekek oktatásban való integrálásával foglalkozó munkacsoportot, amely eddig nem volt. Ott született egy szakmai javaslat, amely arról szólt, hogy a szakemberhiány miatt foglalkozhasson az autista gyerekekkel az is, aki csak bizonyos részét érti az autizmus problémájának, és egy másik szakember mellett, a munkáját támogatva dolgozhasson. Ezt fel lehet úgy fogni, hogy bármilyen segítség jobb a semmilyennél, ha jóindulatú a megközelítés. Viszont a liberális oktatási szakértők nem feltételeznek jóindulatot, és azt állítják, hogy hozzá nem értőkre bízzuk az autista gyerekeket. Szóval tegyük fel a kérdést: arra az átmeneti időre, amíg nem tud a rendszer mindenhol szakembert biztosítani, az a jobb megoldás, ha senki sem foglalkozik a gyerekekkel, vagy az, ha szakemberek koordinálásával foglalkozunk velük? Szerintem kétségkívül ez utóbbi.


Az oktatási kormányzat is elismeri, hogy az iskolarendszer ma a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek előrehaladását nem segíti oly módon, ahogy kellene. Hogyan lehetne ezen segíteni?


Magyarországon az egyes iskolák közötti különbség sokkal nagyobb, mint az OECD-átlag, az iskolán belül a gyerekek közötti különbség viszont sokkal kisebb. Vagyis egy iskolába közel hasonló képességű gyerekek járnak, ami a szabad iskolaválasztás egyik következménye. A teendő az, hogy azokban az iskolákban is ugyanolyan jó legyen az oktatás, ahol többségben vannak a rosszabb családi hátterű gyerekek. Ezzel elérhetjük, hogy ha hasonló lesz az egyes iskolák színvonala, akkor a jobb családi hátterű gyerekeket se viszik el a szülők máshová tanulni. Ez azért is fontos lenne, mert általában a jobb hátterű gyerekek képesek »felhúzni« egy magasabb szintre azokat, akik rosszabb családi háttérrel bírnak. Ha meg lehet őrizni az iskolák heterogenitását ebből a szempontból, akkor ott a tanulási eredményesség javulni fog.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Morgen
2017. június 12. 19:35
" arra az átmeneti időre, amíg nem tud a rendszer mindenhol szakembert biztosítani, az a jobb megoldás, ha senki sem foglalkozik a gyerekekkel, vagy az, ha szakemberek koordinálásával foglalkozunk velük? Szerintem kétségkívül ez utóbbi." Természetesen az utóbbi. De: Rohadtul unalmas már, hogy nálunk mindenért magyarázkodni kell. Nem kell azzal törődni, ha az ellenzék leengedi a babgőzt, az ellenzéki Kálmán Olgák meg visítoznak. A kormánypárti médiumok riportereinek fel kéne venniük a bakancsot és a behívott vendégek kétperces semmitmondása helyett ki kellene menniük a terepre, a valóság bemutatása végett!
bunko_jobbos
2017. június 12. 13:42
"A teendő az, hogy azokban az iskolákban is ugyanolyan jó legyen az oktatás, ahol többségben vannak a rosszabb családi hátterű gyerekek." Aki ezt elhiszi vagy komolyan gondolja, az buta. Remélem, az államtitkár sem komolyan mondta, hanem azért mert ezt akarják hallani az emberek. (vagy csak a libsik) A rosszabb hátterű gyereke sosem lesznek olyanok, mint a jobb családokban. Örüljünk, ha nem bűnöző lesz mind. Ugyanis NEM az iskola oktat, hanem a család. A németek azért olyan szorgalmasak, mert ott a 17. században elfogyott az összes föld. Nem szaporodhatott, csak aki rohadt szorgalmas volt, a többiek, ha nem is döglöttek meg, nem született utódjuk. Ez több 100 év alatt a szorgalmasok elszaporodásához vezetett. De nem azért mert magas színvonalú iskolákban "szorgalmasra" nevelték őket. Merjünk gondolkozni, csak akkor vonhatunk le helyes következtetéseket.
Edwin Hubble
2017. június 12. 11:00
"beviszi a politikát egy szakmai vitába, pedig ezt nem szabadna."
zakar zoltán béla
2017. június 12. 09:22
A bajok gyökere! ...........Az iskola nem játszótér!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!