Fónagy: Maradhatnak az utazási kedvezmények

2012. április 12. 21:51

Megmarad a 65 év felettiek, a hat éven aluliak, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők utazási kedvezménye - mondta a Heti Válasznak Fónagy János. Véleménye szerint az utazási juttatások átalakításával akár 20-25 milliárd forintot is megspórolhat az állam.

2012. április 12. 21:51

Megmarad a 65 év felettiek, a hat éven aluliak, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők utazási kedvezménye – mondta a Heti Válasznak Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára. Hozzátette, az is lehet, hogy egyáltalán nem szűkül a kedvezményben részesülők köre, azzal a kikötéssel, hogy a kedvezmény például csúcsidőben reggel 7 és 9 óra vagy délután 4 és 7 óra között nem vehető igénybe. Mint mondta, a most még alanyi jogon járó kedvezmények az elmúlt évtizedek alatt beépültek a szociális jövedelmi viszonyokba. Átalakításuk, felszámolásuk nem lehetséges egyik pillanatról a másikra.

Az utazási juttatások átalakításával akár 20-25 milliárd forintot is megspórolhat az állam – mondta az államtitkár. Szerinte szerencsésebb volna, ha az állam az iskolába járók utazási bérletének költségét az oktatási, a fogyatékkal élők kedvezményét pedig a szociális kiadások között tartaná nyilván, és ezekkel nem a MÁV felé kellene elszámolnia.

Fónagy János szerint a párhuzamosságok felszámolása együtt jár majd a 24 Volán társaság átszervezésével is. Az államtitkár szerint az átszervezés végén jóval kevesebb lesz belőlük. Mint mondta, egyelőre még nincs kiforrott szervezőelv, így korai arról beszélni, hogy régiónként vagy három megyénként marad-e meg egy-egy Volán. Úgy fogalmazott, a vasútvonalakkal párhuzamosan futó, azonos utasközönséget kiszolgáló buszjáratok számát csökkenteni szeretnék, így az idén 8, majd évente 12 milliárdos megtakarítás érhető el. Mint mondta, a parlament előtt lévő személyszállítási törvénnyel azt szeretnék elérni, hogy a jövőben a vasút élvezzen elsőbbséget, amihez a buszközlekedésnek kell igazodnia.

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
realista
2012. április 13. 21:49
A volánbuszok számának csökkentésével valóban érhető el megtakarítás, míg a vonatoknál a járatszám csökkentése alig okoz megtakarítást (néhány mozdonyvezető, és a személyzet fizetése), mert az infrastruktúrát ugyanúgy fenn kell tartani. Ugyanez a probléma a kedvezmények megvonásával is - az ingyen utazóknak csak kis töredéke válik fizetővé, ugyanis vagy nem fognak utazni, vagy kocsival mennek. Az állam sem fog nyerni rajta, mert miután a MÁV költségei nem fognak csökkenni, a fenntartáshoz mindegy, hogy milyen címen járul hozzá a költségvetés.
afterall33
2012. április 13. 16:10
"És arra sincs szükségünk, hogy oláhcigány vénasszonyok zokniszállítmányainak fuvardíjához a magyar adófizető járuljon hozzá." Neked már a dotált zokniárakkal is bajod van?
trendo
2012. április 13. 09:38
Egy kérdés: Olvasottt közületek bárki egy magalapozott, a regisztrációs jegyforgalom elemzésén alapuló, gazdasági számításokkal alátámasztott cikket arról, hogy a nyugdíjasok mennyit utaznak és utazási kedvezményük mibe kerül? Mert addig csak előítéleten alapuló vádaskodás minden vélemény és minden megoldás csak igazságtalan lehet. Vajon miért nem képes a kormányzat egyszer tiszta, világos érvekkel előállni?
trendo
2012. április 13. 09:18
A 65 éven felüliek korlátlan számú, ingyenes utazását én se tartom méltányosnak egy ilyen nehéz gazdasági helyzetben. De legelőször is az EU tagországok nyugdíjasaitól vonnám meg. Pláne, hogy nincsen kölcsönösség. És arra sincs szükségünk, hogy oláhcigány vénasszonyok zokniszállítmányainak fuvardíjához a magyar adófizető járuljon hozzá. UIgyanakkor azon is elgondolkodnék, hogy a korlátlan számú, nem az iskola és lakóhely közti utazási kedvezményt is megvonnám a diákoktól. A bulikra, rockfesztiválokra, csajozáshoz utazzanak rendes jeggyel.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!