Ez a vonalbezárás szomorú tévút

2023. július 31. 22:15

Ahogy ezt bevezette a közlekedési tárca és a MÁV, az az érintettekkel szemben is méltatlan eljárás volt.

2023. július 31. 22:15
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Elindult az utolsó vonat Komló felé, ennek a vonatnak az érkezésével búcsúzik nemsokára a vasút a 26 ezres várostól. 9 másik vonalon is mostanában történik ugyanez. Sokan búcsúzkodnak - utasok, helyben lakók és persze a vasutasok. 

Amikor utoljára 2009-ben zártak be Magyarországon vasútvonalakat, akkor is ott voltam, most is itt kell lenni, amikor vidéki középvárosok 100 vagy épp itt most 127 év után elveszítik kapcsolatukat az ország vasúti hálózatával. 

Szívfájdító látni, ahogy az állomáson es a vonal mentén számos utas, vasútbarátok, fiatalok es idősek és persze minden vasutas fotóz és integet - annyian jöttünk elbúcsúzni, hogy egy Bz-n el se fértünk volna. A 47. Komló-Dombóvár vasútvonal jól kihasznált regionális vonal, józan döntéshozatal mellett biztosan nem tartozhatott volna a tíz legrosszabbul teljesítő vonal közé se - nem mintha a vasút leépítésének és vonalak bezárásának bármilyen értelme lenne eleve, ismerve a MÁV pénzügyeit és a korábbi hasonló intézkedések „eredményeit”. 

A Bz épp ebben a percben tempósan, 77 km/h sebességgel halad, holnaptól 24 perccel lassabb lesz a busz - az utasok egy része most, az utolsó vonat körüli érdeklődés révén értesült csak erről, annyira nem volt semmilyen egyeztetés, de még korrekt utastájékoztatás sem az intézkedés előtt. 

A vidéki regionális vasúti közlekedés egész Európában reneszánszát éli, sok ország az előző évszázadban bezárt vonalak újbóli megnyitásán dolgozik. Nyilván nem Bz-kkel, hanem korrekt, a fővonalhoz és a buszokhoz hangolt ütemes menetrenddel és normális járművekkel. Ebbe az irányba kellett volna továbblépni - ez a vonalbezárás szomorú tévút, ráadásul ahogy ezt bevezette a közlekedési tárca és a MÁV, az az érintettekkel, számos vidéki térség lakóival szemben is méltatlan eljárás volt.”

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BPeter1978
2023. október 26. 10:50
Igazad van Dávid de mit lehet tenni?
nemecsek-3
2023. augusztus 02. 13:05
...itt is cenzura működik ? :o
Vasalo
2023. augusztus 01. 13:39
Dávid megint nem egészen igaz amit irsz. Ne hitegess álmokkal! Mert nem a Bz a gond, sokkal inkább a pálya és annak a kezelése. Ha a pálya rendben lenne a Bz is tudna 60-70 kmh val menni, dehát tudjuk, hogy gyakran még a 30 kmh is sok, és teljesen mindegy, hogy a Bz megy ennyivel vagy a legujabb hidrogén vonat. A másik fö gond meg az utobbi évtizedek vasutpolitikája, meg a zöld agymenés. Sem a pályára nem költöttek, de betojtak a zöld agymenéstöl és gyakoraltilag megszünt Europában a dizel motorvonatok gyártása, föleg olyan méretben mint a Bz. Azaz ha akarna is a MAV nincs miböl választani. Látjuk, hogy a GySEV is meg szinte ugyanolyan öreg Jenbachereket vett, mert napi kb 100 utasra valoban nem lehet egy Desirot stb beállitani ( amugy már az sincs, a görög vasut Desiroit is gyorsan szétkapkodták). Ujat meg senki sem mer gyártani a sötétzöld idioták miatt. A elektromos meg H2 hajtásuak meg még sokáig tul drágák lesznek ilyen vicinálisokhoz. .
powerage
2023. augusztus 01. 12:45
Valaki vehetne ennek a tudálékos hülyegyereknek egy villanyvonatot otthonra.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!