Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A mostani vasúti bérletesek kevesebb, mint negyede utazik a saját megyéjén kívülre, vagyis a döntő többségnek jó lesz az új megyei bérlet.
„És még csak azt sem lehet mondani, hogy egy ilyen ötlet nagyon bonyolult átállást jelentene. A tömegközlekedésben már most is szinte minden árazást kilométeralapon számolnak ki, így szabják meg a havibérletek árait is.
Nem lehet itt megúszni a gondolatot: politikai terméknek sem utolsó a vármegyebérlet – végre bevezethetnek valamit, amiben ott van a vármegye szó, és valami jó dolgot jelent, hátha az ország nem fideszes néhány millió lakója sem röhejesnek vagy cikinek érzi majd. Egyelőre nem készült nyilvános kutatás arról, hogy a vármegye mint brand mennyire elfogadott, úgyhogy ez csak egy tipp marad.
(...)
Hosszú távon pedig az is izgalmas kérdés lesz, hogy az új kedvezményekkel sikerül-e elég embert átcsábítani, hogy autó helyet a vonatot használják az ingázásra. A főváros közvetlen közelében tűnik kisebbnek erre az esély, de Vác, Monor, vagy épp a Tápió-vidék környékéről már annyira olcsón be lehet majd így járni Budapestre, hogy arra talán már többen elgondolkozhatnak, tényleg a benzinre akarnak-e még több pénzt költeni. Persze eddig azt láttuk, hogy a 600 forint fölötti benzinár sem volt igazán visszatartó erejű a legtöbbeknek.”
Nyitókép: MTI/Nyikos Péter