Ha nem lépünk fel erővel, senkit nem érdekel a klíma…– kezdte volna a szokásos lózungokat.
De amint meglátta, hogy Jan Vermeer van Delft alkotása már Alvó lány, s hogy Munkácsy inasa is ásítozik, látta, nincs értelme a handabandának. Megadóan leszegte fejét, és várta az ítéletet.
Hans Gieng klasszikus Iustitia-szobra tette mérlegre az aktivisták való életben végzett tevékenységét, alkotó-teremtő munkáját, az aktivizmussal a felvetett probléma megoldását szolgáló tetteket, másik oldalt az öncélúságot, az okozott, elsősorban morális károkat, és a klímaváltozás elleni küzdelem nevetségessé tételét – akkorát koppant a mérleg ezen serpenyője a padlón, hogy többen önkéntelenül felnyögtek.
Az ítéletet legott végre is hajtották. A sorba állított fiatalokkal szemben felsorakozott az első osztag. Elsőként a csendéletek bombázták gyümölcsökkel, öntözték folyadékokkal az össze-összeránduló, makogva zokogó zöldaktivistákat: nagyot csattantak Cézanne és Picasso almái, Arcimboldo körtéi a hátakon, oldalakon, Kahlo dinnyéinek leve és apró darabkái csorogtak le az ázott fürtökön, iszapszínű és tiritarka ruhadarabokon. Locsolták őket Renoir Csónakázó parti ebédelői borral, Grützner szerzetesei sörrel, és végül, egyfajta erkölcsi lezárásként, Van Gogh teljes kávéskészletének összes folyadéktartalmát rájuk zúdították.
A pihegő, ragacsos, csöpögő aktivistákat aztán leültették a padlóra, majd jött a ragasztó – a Kollner-féle Charles Baeder Enyvgyára ellátta megfelelő anyaggal őket. Kezeiket jó vastagon belemártogatták, majd a padlóra kellett velük tenyerelni. Kényszerszünet következett – elvégre az enyv nem pillanatragasztó – de végül