A globális valóságipari művek felfoghatatlan hatalmi koncentrációja tetszés szerinti valóságokat képes legyártani a világ valóságos urai számára, így apró elmozdulásokból is levonhatunk az egész rendszerre vonatkozó következtetéseket. A félrevezető módon »közösségi médiának« nevezett gigantikus konstrukció nevével ellentétben nem a közösség akaratnyilvánítási eszköze, hanem éppen ellenkezőleg, a közösség szigorú ellenőrzés alá vonásának, korlátlan manipulációjának hatalmi intézményrendszerét testesíti meg. Az, hogy ezek a roppant hatalomkoncentrációt megjelenítő szerveződések milyen elbeszélési módokat nyilvánítanak „érvényesnek« és mely narratívákat minősítenek a »közösségre veszélyesnek«, az közvetett módon kirajzolhatja számunkra, hogy mire is készül valójában a »nem létező« világerő és az általa kitartott amerikai birodalom.
A legfőbb stratégiai kérdés a háború és béke ügye, és mivel a demokrata párt egész uralmi struktúrája olyan mértékben azonosította magát a háború bármilyen következménnyel járó legvégső határokig történő folytatásának ügyével, hogy az ezt korrigálni képes fordulat már keresztülvihetetlennek látszik, így a republikánusok látványos győzelme azt valószínűsítheti, hogy a globális hatalmi szuperstruktúra urainak már van elképzelése az új békerendszerről.
Megrendítő átélni, hogy előbb miként tették az amerikai »közvélemény« döntő többségét radikálisan háborúpártivá, majd most (»kihúzom, leereszt, elteszem«) viszonylag rövid idő alatt miként hozták létre a masszív békepárti többséget, és hogy ebben milyen elképesztő szerepe van a globális médiának, azon belül is egyre inkább a »közösségi médiának« nevezett, valójában a »közösség« soha nem látott erejű és mélységű manipulációját ellátó hálózatnak. Különösen a Twitter körüli örvénylések mutatják meg igen drámai módon milyen eszközökkel és milyen irányba próbálja formálni a választói akaratot ez a globális valósággyár és az e gyár működését alapvetően meghatározó globális hatalmi szuperstruktúra.”