Ez ma Magyarországon ilyen fontos kérdés?
Mármint az LMBTQ-lobbi előretörése. Vagyunk jónéhányan, akik hosszú évek óta figyelemmel kísérjük ezt a témát, írunk róla, foglalkozunk vele, látjuk a nemzetközi folyamatokat és beleástuk magunkat a hazai lobbi működésébe. Igen, ez ilyen komoly kérdés. A gyermekvédelmi törvény és a népszavazás preventív jellegű, mert mi még nem tartunk ott, ahol pl. az Egyesült Királyság, Németország, vagy éppen Kanada, az USA. De hát a cél éppen az, hogy ne is tartsunk ott, ha lehet, soha.
Nyilván a 444, a Telex, vagy a Szemlélek nem igazán közöl cikkeket erről (így tehát az innen „tájékozódó” atyák sem lehetnek igazán képben), csak azt írják le címlapon, hogy én pl. homofób vagyok, amiért az egyházam tanításának megfelelően nem támogatom, hogy azonos nemű párok „házasságra” lépjenek, vagy gyermeket fogadhassanak örökbe. (A jobboldal viszont, velük ellentétben, nagyon gyűlölködő, ugyebár…) Rétegzettebb tájékozottsággal, az IFTCC konferenciák nyomon követésével, a szakirodalom megismerésével azonban tisztázódik a kép. Igen, ez fontos probléma, amivel kapcsolatban a kormányzat felismerte a jeleket és éppen keresztény szervezetek kérésére határozottan lépett.
Igen, fontos, hogy népszavazzunk és négy nemet ikszeljünk.
London ma már könnyen elérhető. A legtöbben könnyedén vehetnek egy párezer forintos fapados repjegyet, hogy kimenjenek és megnézzék, hol tart nyugaton a liberális agymosás, amihez megdöbbentő módon itthon keresztény öndefinícióval bíró szerkesztőségek is csatlakoztak. Minden harmadik plakát a lobbié, szivárványos közúti burkolatok, a „94 társadalmi nem” valamelyikét szimbolizáló közlekedési lámpák, érzékenyítő programok a tévétől az utcán át az óvodákig. Egy kedves családtagom a napokban a Times Square-en járt New Yorkban, ahol minden második hirdetés a lobbi üzeneteit tolja. Naivitásra vall azt gondolni, hogy ami begyűrűzött ezekbe a társadalmakba, a mögöttes gazdasági és politikai érdekek miatt nem akar majd Közép-Európában is meghonosodni.
Mi az, amiben igaza van Beer Miklósnak?
Mindezzel együtt igaza van Miklós püspöknek abban, hogy mi, katolikusok több tekintetben „gyöngén állunk”, főleg történelmi összehasonlításban. De erre éppen nem az a megoldás, hogy felhigítjuk a tanítást és liberalizáljuk az egyházat, valamint a korszellemet majmoljuk, hanem az, hogy megerősödünk hitünkben, visszatérünk az alapokhoz és szigorúan vesszük Jézus Krisztus és az egyház tanítását, a szentségeket, az imát és a böjtöt.
Nagyon kérem keresztény testvéreimet, hogy tiszta forrásokból tájékozódjunk,
széles összefüggéseiben vizsgáljuk az eseményeket
(nagyon fontosak az eszmetörténeti aspektusok, a kortárs szellemi folyamatok, a nemzetközi összefüggésrendszerek), mert ezek nélkül végzetesen nagy hibát követhet el az ország...
Hogyan szavazzon egy katolikus?
Ezért fogok talán a leginkább kapni, de vállalom. A helyzet az, hogy ha komolyan vesszük a hitünket és azt, amit az egyházunk tanít, nem szavazhatunk kényünk és kedvünk szerint. Aki katolikus emberként liberális és balos pártokra szavaz, az a következők közül legalább egy dologgal nincsen tisztában:
1. miket foglal magában az Egyház társadalmi tanítása;
2. miket jelenít meg ezen pártok programja, politikai törekvése;
3. miért állnak ezek antagonisztikus ellentétben.
Eljátszhatja persze a kritikus értelmiségi muris szerepét, a helyzet attól még ez.
Tehát rendben, tételezzük fel, hogy valaki katolikusként valamiért nem akarja támogatni a minket támogató politikai erőket a folytatásban. Nekik alapvetően - ha komolyan veszik az egyházi tanítást - marad az érvénytelen szavazat, vagy valamelyik kis pártocska.
A fentiekről kiváló összegzést ad az egyre színvonalasabb katolikus.ma háttéranyaga.
Ebből idézek:
A Tanítóhivatal tanítása szerint „a megalapozott keresztény öntudat nem engedi meg olyan politikai program vagy törvényjavaslat támogatását, amelynek tartalma ellentétes a hit és az erkölcs alapvető tételeivel”.
„Ez a helyzet az abortuszra és az eutanáziára vonatkozó törvények esetében (nem tévesztendő össze azzal, amikor valaki lemond a rendkívüli kezelésekről, ami erkölcsileg legitim). Az ilyen törvényeknek meg kell védeniük az élethez való alapvető jogot a fogantatástól a természetes halálig. Ugyanígy emlékeztetni kell az emberi embrió jogainak tiszteletben tartására és védelmére vonatkozó kötelezettségre.
Ehhez hasonlóan védeni és támogatni kell a családot,
amelynek alapját egy férfi és egy nő közötti monogám házasság jelenti, és amely egységében és stabilitásában védelmet kap a válásra vonatkozó modern törvényekkel szemben. Más együttélési formák semmiképpen sem helyezhetők a házassággal azonos szintre, és nem is kaphatnak jogi elismerést.
Ugyanez vonatkozik a szülők szabadságára gyermekeik nevelése kérdésében; ezt az elidegeníthetetlen jogot az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata is elismeri. Hasonlóképpen, figyelembe kell venni a kiskorúak társadalmi védelmét a rabszolgaság modern formáitól (például a kábítószerrel való visszaélés és a prostitúció). Szólnunk kell továbbá a vallásszabadsághoz való jogról és a gazdaságnak az emberi személy és a közjó szolgálatában álló fejlesztéséről, amely tiszteletben tartja a társadalmi igazságosságot, az emberi szolidaritás és a szubszidiaritás elvét. (…) Végül meg kell említeni a béke kérdését (…), amely az erőszak és a terrorizmus abszolút és radikális elutasítását követeli meg, és állandó és éber elkötelezettséget kíván minden politikai vezetőtől.”
Nagyon kérem, hogy ne a tanítást felpuhító és mérsékelten tájékozott püspök és egy újmarxista srác beszélgetéséből merítsünk „információkat”, hanem menjünk vissza a forráshoz és katolikus egyházunk tanításának megfelelően mérlegeljük felelősségünket!