És hangoztatjuk, hogy ne ítéljünk külsőre, miközben egy milliomos rocksztár az mégsem egy szerencsétlen hajléktalan, nem is szakadt bölcsész, sőt nem is kiégett öltönyös jogász, hanem egy milliomos rockzenész, aki azt vesz fel, amit akar? Tényleg azt gondoljuk, hogy Manson öltözködésének semmi köze a viselkedéséhez? És hogy akinek bizarr a gondolatvilága, az majd pont a párkapcsolataiban lesz asszertív, megértő, harmonikus?
A legszánalmasabb a cancel culture áttörése. Mintha a művészek éthosza nem az lett volna mindig is, hogy túlérzékeny (bocs, kőkemény), zabolátlan lázadók, és a lázadás egyik legfőbb kifejeződése nem a mértéktelen csajozás lett volna, amire mindenki csorgatta a nyálát. Meg mintha nem hangoztattuk volna, hogy az alkotás függetlenné válik az alkotó személyétől.
Régen csak annyit írtak a lemezekre, hívogató tiltott gyümölccsé változtatva azokat, hogy „parental advisory: explicit content – ez volt a baloldali média által kifigurázott és elítélt morális pánik eredménye. Most viszont a felszabadítók és lázadók nem figyelmeztetnek, ha a tegnap általuk ünnepelt „társadalomkritikus” művészeti alkotásod hirtelen nem felel meg a legújabb elvárásoknak, hanem kitörölnek téged a világból. Akik évtizedekig ünnepelték Mansont és a hasonszőrűeket, mint a régimódi, poros erkölcsök elleni lázadókat, most hirtelen rátalálnak az örök erkölcsi alapelvekre, melyek áthágása ma már nem ünnepelt polgárpukkasztás, hanem megbocsáthatatlan bűn.
Lehet, hogy újrahallgatom Manson unalmas lemezeit,
mielőtt az új karótnyeltek hisztérikusan eltávolítják azokat mindenhonnan.