Jó lenne, ha ez lenne az etalon a jövőben

2019. november 13. 14:37

A nagy európai futballarénák gyakorlata is az, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését.

2019. november 13. 14:37
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Olvasom az aggodalmakat, hogy a 68 ezres Puskás Ferenc Arénához milyen kevés parkoló épült és a szurkolók nem tudnak autóval menni, hisz csak 500 parkolóhely létesült. Szerintem ez így helyes és példaértékű.

Ekkora látogatószámú intézményt lehetetlen közúton kiszolgálni, az egész város bedugulna, ha tízezrek indulnának útnak autóval a Kerepesi úton és a Thököly úton egyszerre a stadionhoz. A Puskás Ferenc Aréna mellett ott az M2-es metró, amit – ahogy a korábbi Népstadion nagyrendezvényei idején is csináltuk – nyilván sűríteni kell több tízezres látogatószámú események idején. Ne felejtsük: még ha teltház is van, az M2-es metró és az 1-es villamos, illetve a több kaputól gyalogtávon belül elérhető M4-es metró és a Thököly úti buszok legfeljebb háromnegyed óra alatt képesek elszállítani 68 ezer embert. Több ezer autónak kijutni egy parkolóból sokkal tovább tartana, és nem is lenne hol kijutniuk, hisz a stadion körüli utakat a tömegek mozgása miatt lezárják, ahogy ez a Népstadion működése idején is a gyakorlat volt.

A nagy európai futballarénák gyakorlata is az, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését és nem is próbálják azt a látszatot kelteni, hogy talál majd parkolót, aki autóval indul útnak. Amerikában vannak persze autóközpontú nagy stadionok – de ezeknél az aréna területének sokszorosát foglalja el a csak néha-néha kihasznált parkolásra szolgáló betontenger, ahonnan órákba is telhet az esemény vége után autóval kijutni (volt szerencsém az élményhez Texasban).

Szerintem jó, hogy egy közberuházás felismerte: a parkolóhelyek száma önmagában is hatással van arra, hogy az emberek hogyan próbálnak majd odajutni és ezáltal az intézmény fenntarthatóságára is. Jó lenne, ha ez lenne az etalon a jövőben.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 49 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Európai téridő
2019. november 14. 09:04
KariGeri első igazán jó lépése lenne, ha Vitézyt visszatenné a BKK élére, "teljhatalommal". Akkor talán az "átirányított" iparűzési adó forintjai is jó helyre kerülnének, netán a Kormány, kormánypárt és az ellenzéki főváros közötti újabb közvetítő is lehetne. Hacsak OV akkor nem minősítené át "árulóvá" őt.
Bell & Sebastian
2019. november 13. 22:17
Utoljára valami sötét mellékutcában parkoltam, nem éppen szabályosan. Attól rettegtem, hogy elvontatták, de hosszas kóválygás után csak meglett. Ezek szerint semmi nem változott.
Rockpapa
2019. november 13. 20:29
Ha van egy kis esze Karigerinek,amit kétlek,akkor ezt az embert beveszi a vezetésbe.Felkészült ,óriási tapasztalata van a tömegközlekedés területén.Kár hogy a politika lejáratta.Én a munkám miatt néha találkoztam vele.Egy kedves ,szerény , művelt fiatalember.
Akitlosz
2019. november 13. 19:13
Annyira hülye ez a faszi, hogy az fáj. Őrült kommunista. Tömegbolond budapesti, aki nem lát ki a városából. Az a stadion nem a helyieknek épül, hanem az országnak. Ott országos rendezvények lesznek. Ha a tömegben közlekedés annyira jó, akkor miért zárják le a város harmadát, ha csupán egyetlenegy külföldi politikus autókázni akar benne a konvojával??? A metró őt is szívesen elvinné. Hruscsov Amerikában jár és Eisenhower büszkén mutatja neki a hatalmas forgalmat az autópályán. - Nálunk a dolgozók a saját autóikkal járnak. - Hova megy ez a sok ember? - kérdezi Hruscsov. - Pihenni, nyaralni mennek, jön a hétvége. -válaszolja Eisenhower még büszkébben. - Ha ugyanoda mennek, akkor miért nem indítanak a számukra különvonatokat? Na ez az a kommunista a logika, ami ennek a fickónak a fejében is van. A parkolóhely csak a felső tízezer kiváltsága, a többiek közlekedjenek tömegben nyomorogva! Ezek a kommunisták nem minél magasabb életszínvonalat akarnak minél több embernek, hanem egyennyomort a népnek és kiváltságokat a hatalmasoknak. Hol magasabb az életszínvonalat, ahol a saját autóikkal közlekednek az emberek vagy ahol tömegben egymás hegyén hátán? A tömegközlekedést azonnal állatkínzásnak minősítenék, ha csimpánzokat szállítanának úgy. Az embereknek tűrniük kell.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!