Számos épületfelújítás történt, az oktatási környezet modernizációja kiterjedt a korszerű, IKT-s eszközök bevezetésére is. Ahol inkább kritika érheti az KLIK működését, az az iskolavezetői kinevezések gyakorlata, ami nagyon sokszor életidegen, a tantestület, illetve a szülői közösség véleményét átlépő, önkényes döntéseket jelent. Ilyenre minden korábbi rendszerben volt példa, a fenntartó politikai alapon sokszor torpedózta meg a kinevezéseket, viszont
egyáltalán nem kellene ezt a rossz hagyományt még elvétve sem folytatni.
Fontos lépés volt Csépe Valéria vezetésével a NAT újragondolása, amelyet bár még mindig nem fogadtak el, de alapjaiban progresszív és innovatív tervezetnek tekinthető.
Bevezeti az iskolai előkészítő évet, javasolja a szöveges értékelést harmadik osztályig, gyakorlatiassá teszi a kémiaoktatást, átlép a kizárólag kronologikus történelemtanításon, támogatja a multidiszciplináris és projektalapú tanulást, illetve kiemelten kezeli az bullying/mobbing jelenségét is. Természetesen kérdés, hogy az első koncepció átdolgozása után mit fognak ténylegesen bevezetni a 2019 szeptemberi céldátummal, de biztató az eddigi irányvonal.
A Hoffmann Rózsa-féle oktatási kormányzat két emlékezetes tantárgyi újítása volt a mindennapos testnevelés, illetve a kötelező hit- és erkölcstanóra bevezetése, mindkettőt megtartaná az új NAT is. Tény, hogy a hazánkban ijesztő mértéket öltő elhízásra, az egészségtelen, mozgás nélküli életmódra preventív választ adhat a mindennapos mozgás, azonban