Tanóra a boldogtalan magyar gyerekeknek

2018. április 27. 16:57

Vért izzadnak az oktatáskutatók, hogy megértessék: a hozzáértés érzése a tanulás és teljesítmény legjobb biztosítéka. Ezt kell elérni.

2018. április 27. 16:57
Gyarmathy Éva
HVG

„A 3 millió depressziós országa vagyunk, és ebből egyelőre sehogyan sem tudunk kikeveredni. Talán segítene, ha a »boldogságindex« némely mutatójában előrelépést érnénk el: szabad életválasztási lehetőségek, egészségben eltöltött várható élettartam, nagyvonalúság, korrupciómentesség.

Nem kellenek újabb és újabb tanórák, hiszen végtelenségig lehetne sorolni, mit nem tudnak a gyerekek. Például játszani sem tudnak, de nehogy már könyvből tanítsuk játszani őket! A tanulásmódszertan-órákon sem tanultak meg tanulni, az etikaórák sem javítottak az erkölcsön, a hittanóráktól sem lettek hívőbbek a résztvevők. Csak nagyon hozzá nem értő oktatásirányítók gondolják, hogy a hit és erkölcs, valamint a boldogság, a játék vagy a tanulás könyvből elsajátítható. Még a Tálész-tételt és Newton törvényeit is gyakorlatban lehet igazán megtanulni. Az idegen nyelveket sem sikerül a magyar gyerekek fejébe verni, hiába a sok drága tankönyv. Ha viszont néhány hónapot eltölt külföldön a nyelv használatával, még a diszlexiás diák is elsajátít bármely idegen nyelvet.

Vért izzadnak az oktatáskutatók, hogy megértessék: a hozzáértés érzése a tanulás és teljesítmény legjobb biztosítéka. Ezt kell elérni. Ehhez a probléma- vagy projektalapú, gyakorlatcentrikus tanulás az igazán hatékony módszer. Különösen a 21. században.

A boldogságórákkal a boldogsághoz a gyakorlatban mit sem értő, ilyesmiről talán csak olvasó szakértők újabb terhet tesznek a gyerekek és pedagógusok vállára. Igaz, ezek a jól fizetett szakértők egy kicsit boldogabbnak érezhetik magukat, hiszen lenyúlhattak egy jó adag forrást, amelyet az oktatás valódi megújítására kapott az ország. Ez a boldogság azonban sajnos nem tart sokáig. Hamarosan újabb préda után néznek, és akkor ismét jaj a gyerekeinknek.”

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
forsteandretredjemann
2018. április 29. 11:32
A neolib világlátás alapja valamiféle Szóma rendszeres fogyaztása. Más magyarázat már nem igazán lehet...
TAVIROZSA
2018. április 28. 13:54
Talán a pedagógusoknak nem kellene boldogtalanságukkal elárasztani a gyerekeket! (Tisztelet a kivételnek!) Javaslom mindenki érdeklődjön egy kicsit saját környezetében a tanulóktól, érdekes lesz !
A teremburáját
2018. április 28. 08:24
Attól lesz boldog a gyerek, ha tud és érzi annak a hatását, s attól boldogtalan, hogy potyára tanul, de mégsem tud! A hótbuta nem boldogtalan, mivel nincs tudatában a butaságának, nem hiányzik neki a tudás!
A teremburáját
2018. április 28. 08:22
Egyetlen pozitívuma a szöszenetnek, hogy nem kompetzenciát írsz, hanem hozzáértést! DE ennek is az alapja a tudás, csak nem az elméleti, hanem a gyakorlati. Mivel be van gyakorolva, automatizmussá van téve, min t pl. az irás/olvasás, késsel/villával evés, stb. Az elméleti tudásanyagot pedig be kell vésni a memóriába. Ismétléssel. Ez fárasztó is, meg unalmas is, ezért nem szeretik a fiatalok. A tudásvágy ezt is letudja győzni és ez az ösztönzője a tanulásnak, gyakorlásnak. No, ezt kell felkelteni a kisgyerekben s a többi megy magától, csak kell segíteni a nehézségek legyőzésében, s ha fárad akkor hagyni, hogy kipihenje magát. Étvágyat kell kelteni hozzá! S ha ez megvan, ezt a rossz tanár/rossz tankönyvek/rossz oktatásügy sem tudja megszüntetni! Éhen sem szoktak halni attól, hogy rossz a szakács, a pincér, vagy nem szépek az evőeszközök! Csak befogja az ember az órát s becsukja a szemét.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!