A szerző ráadásul nem fogja fel, amit elolvas. Azt állítja, hogy én csak a dualizmus-kori adatokat hasonlítom össze a 2010 utániakkal. Szövegemben viszont dualizmus-kori adatok nem is szerepeltek! Szerepeltek viszont az egyéni képviselői indítványok kérdésében a 2010-et közvetlenül megelőző – tehát az ízlésére oly kényes Kiszelly szerint is releváns – adatok. Ezekből kiderül, hogy például az egyéni képviselői indítványok sikerességi mutatója a 2010 előtti 37%-ról 75%-ra ugrott.
Az olvasók kedvéért a kormány által beterjesztett törvények sikerességi mutatójáról megadom a 2006-2010 és a 2010-2014 közötti adatokat is: ez először 90,9% majd 97,2% volt. Ez eléggé látványos növekedés, pláne ha hozzátesszük, hogy közben a jogalkotás színvonala esett és ezért a kormányzat gyakrabban kényszerült arra, hogy jogi tákolmányait még szavazás előtt kijavítás céljából visszavonja. Minden adat azt támasztja alá, hogy 2010 óta a parlament munkája teljesen formálissá vált és a kormányzati frakció puszta szavazógéppé züllött. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a folyamat jelei ne lettek volna korábban is tapasztalhatóak. A rendszer perfekcionálásának érdeme azonban Orbán Viktoré.
Kiszelly persze erre nem reagált, mert ha megtette volna, akkor foglalkoznia kellene azzal, hogy az „egyéni képviselői indítvány” a Nemzeti Együttműködés Rendszerében bohózattá vált. A kormánypárti képviselőknek valójában tilos egyéni képviselői indítványokat beadni. Csak azt adhatják be így, amit a pártközpont eléjük tol. Nem véletlen, hogy amikor a beadókat a sajtó megpróbálja megkérdezni az általuk beadott törvényjavaslatról, rendre menekülni kezdenek a parlament folyosóin az újságírók elől.
Mindez átvezet ahhoz a kérdéshez, hogy valójában minek is nevezendő a Nemzeti Együttműködés Rendszere? Diktatúrának nyilván nem, hiszen a demokrácia intézményrendszere formálisan létezik. Kiszelly alantas húzása, hogy dacára annak, hogy én egyetlen írásomban sem neveztem diktatúrának a jelenkori állapotokat, úgy tesz, mintha ez volna a „nünükém”. Azonban demokráciának sem nevezhető, hiszen a „fékek és ellensúlyok” rendszere rendkívüli mértékben sérült, közszolgálati média valós értelmében nem létezik, és a demokrácia valójában csak szimulációs játékká vált. Mindezt egyébként az is illusztrálja, hogy a Fidesz nem egy alulról építkező, hanem egy vezérelven működő párt. Az egyes vezető posztokra szinte mindig csak egyetlen jelölt van, csakúgy mint a szocializmusban. A párt választmányának többségét nem a tagság választja, hanem az elnökség jelöli. Jelölnie csak az elnökségnek szabad, a választmány nem is dönthet egyenként a jelöltekről, hanem csak csomagban szavazhat róluk.
A sor, ami illusztrálja azt, hogy Magyarországon valójában csak egy szimulált demokráciával van dolgunk, hosszan folytatható.