Akkor most egyszerre lesz olasz és kubai kapcsolatépítő is? Ez a kettő meg hogyan jön össze?
Hamarosan az eredményeken is meg fogja látni, hogy nagyszerűen. Olaszország jelenleg Kuba ötödik legnagyobb kereskedelmi partnere. Biztos vagyok benne, hogy közös projektjeink is fognak indulni Kubában. Hogy egy példát említsek, dolgozom egy kubai-olasz-magyar logisztikai és kereskedelmi korridor előkészítésén. Magyarország lenne a kelet-közép európai logisztikai és redisztribúciós végpont, a karibi térségben pedig a Havanna melletti Puerto del Mariel kikötője. Olaszországban a terveim szerint több kikötőt is bevonnék, Trieszt, valamint – Észak-Afrika bekapcsolása miatt – Palermo és Trapani kikötői is bekapcsolódhatnának.
Logisztikai és kereskedelmi korridor? Ez mit jelent a gyakorlatban? Erről nekem a kínai selyemút jut eszembe. Értem, hogy egy ilyen folyosóban vannak kikötők, meg vasút és autópálya, de mitől több ez ennél, miért hívjuk korridornak?
Mondok egy egyszerű példát. Most éppen meggyszezon van. A meggy 5-7 nap alatt romlik meg, és lesz a gyönyörű áruból trutymó. Itthon sok termelő leszedi a meggyét, majd körülnéz, vevőt keres, végül időzavarba kerül és beszállít alacsony áron konzerv-alapanyagot egy konzervgyárnak. De ha megvan a korridor, illetve mindenki előre gondolkodik, akkor minden sokkal jobban megtervezhető. A termelő 10 kilós ládákba leszedi a meggyet, majd azonnal jön az áruért a kamion, tudja hol van a közelben szabad hűtőház, aztán eljut az áru Triesztbe, majd még mindig van két napja, hogy eljusson hajón például a Kanári-szigetekre. Ilyen projekteken szeretnénk dolgozni.”