„Mit adnánk egy kis kedvezményért vagy levásárolható pontokért? Megengednénk, hogy egy üzlet nyomon kövesse vásárlásainkat? Mert ez történik minden alkalommal, amikor a hűségkártyánkat nyújtjuk a kasszánál. Bevallom őszintén, nekem ez nem tűnik még olyan vészesnek. Odaadom hát a kártyám. Jöhetnek a kedvezménypontok.
Megengednénk, hogy célzott reklámokkal bombázzanak minket, bármerre is szörfözünk weblapokon? Cserébe, hogy jól működő, normál használat mellett szinte korlátlan tárhellyel rendelkező e-mail címünk lehet? Szerintem megengednénk. (Itt mindenki gmail-es?- hangzik el gyakran a kérdés.)
A következő dilemma már trükkösebb. Megengednénk, hogy arcfelismerő rendszerrel kombinált biztonsági kamerával figyeljék meg az irodát, melyben dolgozunk azért, hogy kiszűrjék a tolvajokat, akik bizony a személyes holminkat is időnként elemelik? Közben a cégünk a felvételt tárolná, és a jelenlétet is ellenőrizhetné segítségével. Vagy a dolgozók mozgását. Vagy a hatékony munkavégzést. Ez már fogósabb, ugye? Én nem szívesen engedném meg.”