Eladnánk a lelkünk is egy kis online kedvezményért?

2016. december 15. 10:10

A lehetőségért, hogy bebocsássanak a közösségi médiába, vagy egy kis vásárlási kedvezményért nap, mint nap személyes adatainkkal, digitális lábnyomunkkal fizetünk. De meddig mennénk el?

2016. december 15. 10:10
Szűts Zoltán
Médiahorizont

„Mit adnánk egy kis kedvezményért vagy levásárolható pontokért? Megengednénk, hogy egy üzlet nyomon kövesse vásárlásainkat? Mert ez történik minden alkalommal, amikor a hűségkártyánkat nyújtjuk a kasszánál. Bevallom őszintén, nekem ez nem tűnik még olyan vészesnek. Odaadom hát a kártyám. Jöhetnek a kedvezménypontok.

Megengednénk, hogy célzott reklámokkal bombázzanak minket, bármerre is szörfözünk weblapokon? Cserébe, hogy jól működő, normál használat mellett szinte korlátlan tárhellyel rendelkező e-mail címünk lehet? Szerintem megengednénk. (Itt mindenki gmail-es?- hangzik el gyakran a kérdés.)

A következő dilemma már trükkösebb. Megengednénk, hogy arcfelismerő rendszerrel kombinált biztonsági kamerával figyeljék meg az irodát, melyben dolgozunk azért, hogy kiszűrjék a tolvajokat, akik bizony a személyes holminkat is időnként elemelik? Közben a cégünk a felvételt tárolná, és a jelenlétet is ellenőrizhetné segítségével. Vagy a dolgozók mozgását. Vagy a hatékony munkavégzést. Ez már fogósabb, ugye? Én nem szívesen engedném meg.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!