Ma már nem az számít tudásnak, amit a miniszter gondol

2016. január 31. 12:53

A kormányzat a tudásról egy 19. századi paradigmában gondolkodik. Nem csoda, ha a PISA-eredmények nem javulnak (hiszen az OECD felmérésében egyszerűen más számít tudásnak mint a mi iskoláinkban).

2016. január 31. 12:53

„A mostani világban az ismeretek és az eljárások nagy részét is gépekben tároljuk és gépek képesek azokat elvégezni, az így felszabadult szellemi kapacitás kreativitásra, innovációra, együttműködésre fordítható, ezért ez is lesz a tudás mérője. A tárgyi tudás már csak egy (nem is a leglényegesebb) eleme a tudásnak. Tudni kell hol keresni, jó kérdéseket megfogalmazni, ami ismeretek nélkül nem lehetséges, viszont az aprólékos részletek sorolása helyett inkább a nagy kép átlátására van szükség hozzá. (...)

A magyar oktatásirányítás ebből a változásból semmit sem vesz észre. Mintha a szekéren ülve csak bámulná, ahogy az egyre gyorsabb autók elhaladnak mellette és ahelyett, hogy átülne egybe, csak egyre jobban csattogtatná az ostort. A szoros tantervi szabályozás, ami nem hagy helyet az innovációnak és a projekt-szerű tanulásnak, a tényanyag hangsúlyozása a kerettantervben vagy akár az az apróság, hogy az idén már nem használható olyan atlasz a történelemérettségin, amiben kronológia is van – tehát a diákoknak az összes lehetséges évszámot fejben kell tartaniuk –, mind azt mutatják, hogy a kormányzat a tudásról egy 19. századi paradigmában gondolkodik. Nem csoda, ha a PISA-eredmények nem javulnak (hiszen az OECD felmérésében egyszerűen más számít tudásnak mint a mi iskoláinkban).

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Fogynak a napok: hamarosan 30 ezer migránst kellene befogadnia Magyarországnak – csak egy módon kerülhető el

Fogynak a napok: hamarosan 30 ezer migránst kellene befogadnia Magyarországnak – csak egy módon kerülhető el
Tovább a cikkhezchevron

A tanárok pedig abban a helyzetben vannak, mint a korábbi példában a ló: csattog az ostor a hátukon, de pontosan tudják, hogy ettől még nem fogják utolérni a mellettük elhúzó Ferrarikat. Hiába kell központi tantervekből és tankönyvekből tanítaniuk, portfoliót és önértékelést írniuk, 32 órát az iskolaépületben tölteniük és a gyerekeket is bent tartaniuk késő délutánig, hiába kell egyre több és több tényt belepréselniük a gyerekek fejébe, tudják, hogy ez egy lépést sem visz közelebb a 21. századi tudáshoz. Közben ők is látják, hogy a világ, a szülők, a gyerekek elvárásai nem azok, mint amit miniszter megkíván, látják, hogy ebben a rendszerben nincs helye projektmunkának, együttműködésnek, kreativitásnak, problémamegoldásnak, IKT eszközök alkotó használatának, pedig ez az, amit a világ elvár. De jelen pillanatban úgy tűnik, hogy a valódi problémáikat az oktatás irányítói megérteni sem képesek.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 327 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
catalina9
2016. február 02. 13:33
Az igazi tudás libsimódra: "...A videóban egy olyan kísérletet végeztek, amelyben Karl Marxot, a kommunista ideológust tüntették fel Hillary Clinton pénzügyi tanácsadójaként és támogatójaként. A demokrata szimpatizánsoknak csupán alá kellett írniuk a petíciót annak érdekében, hogy az 1883-ban elhunyt kommunista, Hillary Clinton helyetteseként indulhasson. A szignójukkal hozzájáruló demokrata szavazóknak egyrészt fel sem tűnt, hogy Karl Marx több mint százhúsz éve nem él. Másrészt a beépített műsorvezető szájából elhangzó kommunista jelző sem zavarja kifejezetten a potenciális támogatókat..." brávó!!!
Válasz erre
0
1
catalina9
2016. február 02. 10:11
Pinter68 [Hozzászóló kiszűrése] 2016. február 1. 22:51 Nádori "elvtárs" az egyik legszínvonalasabb magyar középiskolának az Alternativ Közgazdasági Gimnáziumnak a tanára.." hogy miért is nem lepődtem meg...?
Válasz erre
2
0
catalina9
2016. február 01. 14:30
Közben ők is látják, hogy a világ, a szülők, a gyerekek elvárásai nem azok, mint amit miniszter megkíván, látják, hogy ebben a rendszerben nincs helye projektmunkának, együttműködésnek, kreativitásnak, problémamegoldásnak, IKT eszközök alkotó használatának, pedig ez az, amit a világ elvár...." Hát nem gyönyörű...maga Magyar Bálint képe ragyog fel a kék égbolton.
Válasz erre
2
3
catalina9
2016. február 01. 14:28
-Tanár úr, mikor fog nekem hiányozni a Thales tételnek. -Ha nem tanulod meg, semmikor. Ahogy a gondolkozás em hiányzik Nádori elvtársnak, mikor előáll a libsimarhaságaival.
Válasz erre
3
2
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!