Aztán eljött egy pillanat, amikor olyan iszonyú tömeg jött össze, hogy már nem mentem ki a szállásról, inkább a szobámban, vagy a körtefa alatt készültem az esti előadásra. Ha mégis mennem kellett. ötvenen megállítottak, hogy csináljunk közös fényképet. Úgy gondolom, hogy a közönséggel iránti alázat az előadásban van, az összes többi nem számít. De én nem azért jövök ide, hogy az legyen, amit én akarok, hanem azért, mert 10 nap többezer embernek játszom. Nekem a közönséget kell kiszolgálnom. A többi mellékes. Őrzök egy bizonyos zenei és irodalmi hagyományt, a közönség pedig 25 év alatt nem fogyott el. Sőt.
(...)
A Völgy és a Sziget majdnem egyszerre indult, mégis mennyire másfele ment.
Ez így van, a Sziget egy rossz vicc, förmedvény az egész, egy kulturális szar. A magyar közönség és a magyar kultúra igényeit lenéző valami. Játszottam a Szigeten sokszor. Akkor is, amikor Müller Péter Sziámi kitalálta és fantasztikusan jó volt. Aztán az lett belőle, ami. Az összes rockfesztivált utálom, ahol mocsokban élnek az emberek egy hétig, az egyik zenekar zenéje áthallatszik a másikéba. Kapolcson ez eddig nem volt. Itt a dolgok eddig jól el voltak választva egymástól. De idén a Blues Spot színpad zenéi behallatszottak a Gástya árokban játszott koncertjeinkbe.
Komoly színházi élet is volt éveken keresztül, ami pár éve eltűnt. Egy csomó mindent lehet érteni az alatt, hogy mi és miért változik, de nekem ezzel kapcsolatos aggodalmamnál erősebb az az örömöm, hogy még mindig él és létezik.