Európában bevett gyakorlat a reklámadó

2014. június 18. 11:08

Miközben Magyarországon megint mindenki a média szabadságát félti, az uniós tagállamok harmadában már régóta van reklámadó.

2014. június 18. 11:08
Zöld Íjász
Spiler.info

Aggódom a spanyol, az olasz és az észt lakosokért is. A három országban ugyanis mind helyi adóként funkcionál a reklámadó, azt az önkormányzatok vethetik ki. Tallin, Észtország fővárosa 2002-ben hozott helyi rendeletet a reklámadóról, 2003 január elsején lépett hatályba.

Lengyelországban adóköteles a reklámtevékenység, mértéke egyes esetekben elérheti a húsz százalékot is. 2010-ben Görögországban a kormány az államháztartás rendkívüli helyzetére hivatkozva vetett ki húszszázalékos reklámadót. Belgiumban óriásplakát után mérettől függően kell megfizetni a közterhet. Hollandiában az újságok és magazinok kivételével minden hirdetés után meg kell fizetni az adót.

Európában tehát régóta veszélyben van a médiaszabadság, de más kontinenseken sem jobb a helyzet. Indiában tizenkét százalékos reklámadó vonatkozik minden televízióra és rádióra, az Egyesült Államoknak pedig számos tagállamában tilos óriásplakátot elhelyezni. Ne feledjük tehát: attól még mert adózni kell, nem szűnik meg a (média)szabadság a világon.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!