Megbocsássunk-e a haláltáborokért?

2013. március 01. 11:37

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy elfelejtjük, ami történt, sőt azt sem jelenti, hogy a bűnösök ne kapják meg a jogos, törvényben meghatározott büntetésüket.

2013. március 01. 11:37
Militia Christi

A nyolcvanas években néhány orosz fiatal a Vörös téren a tiltás ellenére transzparenst helyezett el húsvétvasárnap azzal a szöveggel, hogy Krisztus feltámadt. Hiába a közel hetvenéves tiltás, az írás láttára többen térdre rogyva sírva fakadtak. A kilencvenes években úgy indult el az orosz kereszténység újjáépülése, mint sehol máshol a világon: bár sok teológus attól tartott, ennyi hit nélküli idő után nehéz lesz reevangelizáció, jelenleg a világon az egyik legerősebb keresztény közösség Oroszországban működik. A nagyszülők a gyermekágy mellett ugyanis mesélték a történeteket, melyeket szüleiktől hallottak. Kínában a vallások betiltása után a papoknak menekülniük kellett. Évtizedekig nem lehetett tudni, hány keresztény lehet a hivatalosan ateista országban. Sokan átszöktek az országhatáron a keresztség szentségéért, hogy visszaszökve már ők maguk szolgáltathassák ki a megtérőknek. Egy Kína-szakértő elmondta, hogy amikor ő elmenekült a vallási üldözés miatt, nagyjából 750 ezer keresztény volt Kínában. A nagy tiltás ideje alatt nemhogy csökkent volna a szám, de nőtt: mire negyven év után visszatérhetett, már 35 millióan voltak.

Számomra ez a katolikus hit lényege: a kegyelem. Mikor kérdezik, mi a lényege a hitünknek, akkor én a remény és szeretet esszenciális igazságát nevezem meg: a rossz kellős közepén megindul a jó.

 

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy elfelejtjük, ami történt, sőt azt sem jelenti, hogy a bűnösök ne kapják meg a jogos, törvényben meghatározott büntetésüket. Nem azt állítom, hogy rongy ember, aki képtelen megbocsátani. De azt mondom, hogy árt a saját lelki épségének, mert ez a düh gyűlöletté erősödve el tud hatalmasodni a szíveken. Ha gyűlöljük azokat, akik gyűlölnek, azzal csak ők nyernek.

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csomorkany
2013. március 04. 21:51
A megbocsátás azt jelenti, hogy lemondunk a múltat megtorló célú büntetésről. Olyan büntetésnek, amely a jövőt tartja szem előtt, maradhat helye. Akár olyan büntetésnek, amely nevelő célzatú (mondjuk a grafittifestőket grafittitakarításra küldeni), akár olyan büntetésnek, amely elszigetelő célzatú (mondjuk egy bankrablót lecsukni, az irgalom a bankos alkalmazottak felé). Mindez nem mond ellent a szeretetnek. Egy olyan embert külső eszközökkel elzárni gonosztettektől, aki bizonyította, hogy képes ilyenekre, az a szeretet tette is lehet.
Csomorkany
2013. március 04. 10:41
A nem keresztényeket? Bocs, ez síkhülyeség. Az inkvizíció pl. "házon belül" maradt: a keresztény eretnekeket üldözte. Kikre gondolsz, akiket a keresztények "évezredeken keresztül üldöztek, kínoztak, gyilkoltak"? Vagy csak böffentél egyet? Akkor egészségedre!
Fakutya őrnagy
2013. március 04. 10:41
A Gulágokra, Hortobágyra és Recskre gondol? A kitelepitetteket, vagyonuktól megfosztottakat kéne megkérdezni. Már aki túlélte, mer a magyarok korán halnak.
Gyurcsány Viktor
2013. március 04. 10:26
"sőt azt sem jelenti, hogy a bűnösök ne kapják meg a jogos, törvényben meghatározott büntetésüket" vs. "szeresd ellenségedet és !tégy jót vele!" Ez nem éppen a jogos büntetés hirdetése...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!