Megbocsássunk-e a haláltáborokért?

2013. március 01. 11:37

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy elfelejtjük, ami történt, sőt azt sem jelenti, hogy a bűnösök ne kapják meg a jogos, törvényben meghatározott büntetésüket.

2013. március 01. 11:37
Katekéta
Militia Christi

A nyolcvanas években néhány orosz fiatal a Vörös téren a tiltás ellenére transzparenst helyezett el húsvétvasárnap azzal a szöveggel, hogy Krisztus feltámadt. Hiába a közel hetvenéves tiltás, az írás láttára többen térdre rogyva sírva fakadtak. A kilencvenes években úgy indult el az orosz kereszténység újjáépülése, mint sehol máshol a világon: bár sok teológus attól tartott, ennyi hit nélküli idő után nehéz lesz reevangelizáció, jelenleg a világon az egyik legerősebb keresztény közösség Oroszországban működik. A nagyszülők a gyermekágy mellett ugyanis mesélték a történeteket, melyeket szüleiktől hallottak. Kínában a vallások betiltása után a papoknak menekülniük kellett. Évtizedekig nem lehetett tudni, hány keresztény lehet a hivatalosan ateista országban. Sokan átszöktek az országhatáron a keresztség szentségéért, hogy visszaszökve már ők maguk szolgáltathassák ki a megtérőknek. Egy Kína-szakértő elmondta, hogy amikor ő elmenekült a vallási üldözés miatt, nagyjából 750 ezer keresztény volt Kínában. A nagy tiltás ideje alatt nemhogy csökkent volna a szám, de nőtt: mire negyven év után visszatérhetett, már 35 millióan voltak.

Számomra ez a katolikus hit lényege: a kegyelem. Mikor kérdezik, mi a lényege a hitünknek, akkor én a remény és szeretet esszenciális igazságát nevezem meg: a rossz kellős közepén megindul a jó.

 

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy elfelejtjük, ami történt, sőt azt sem jelenti, hogy a bűnösök ne kapják meg a jogos, törvényben meghatározott büntetésüket. Nem azt állítom, hogy rongy ember, aki képtelen megbocsátani. De azt mondom, hogy árt a saját lelki épségének, mert ez a düh gyűlöletté erősödve el tud hatalmasodni a szíveken. Ha gyűlöljük azokat, akik gyűlölnek, azzal csak ők nyernek.

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csomorkany
2013. március 04. 21:51
A megbocsátás azt jelenti, hogy lemondunk a múltat megtorló célú büntetésről. Olyan büntetésnek, amely a jövőt tartja szem előtt, maradhat helye. Akár olyan büntetésnek, amely nevelő célzatú (mondjuk a grafittifestőket grafittitakarításra küldeni), akár olyan büntetésnek, amely elszigetelő célzatú (mondjuk egy bankrablót lecsukni, az irgalom a bankos alkalmazottak felé). Mindez nem mond ellent a szeretetnek. Egy olyan embert külső eszközökkel elzárni gonosztettektől, aki bizonyította, hogy képes ilyenekre, az a szeretet tette is lehet.
Zokni
2013. március 04. 12:38
Nácik. Takarodjatok. Nazis. Fort mit euch.
Zokni
2013. március 04. 12:31
Nem tudom, Szerző miről beszél. Volna ma olyan, aki egyetért a vallásosság miatti elhurcoltatással!? És van olyan is, akit ma ténylegesen felelőssé lehet emiatt tenni!? Valószínű Szerző magából indul ki. Egy fajta téves keresztényi szeretet gyakorlatából. Egy "rossz" Jézusból. Feltételezi, hogy egy fajta politikai nézet hívei önmagában ETTŐL azonosulnak egy fajta kegyetlenkedéssel, ezért eme híveket utólag szintén e kegyetlenkedések híveiként lehet beállítani, és EZÉRT érdemelnek megbocsájtást. De nem. Megbocsájtani annak kell, aki bűnt követ el, s nem annak, aki egy fajta szempontból azonosul a gyilkossal. ÉS megbocsájtani amúgy is annak kell, aki egyáltalán belátja a bűneit...
Csomorkany
2013. március 04. 10:41
A nem keresztényeket? Bocs, ez síkhülyeség. Az inkvizíció pl. "házon belül" maradt: a keresztény eretnekeket üldözte. Kikre gondolsz, akiket a keresztények "évezredeken keresztül üldöztek, kínoztak, gyilkoltak"? Vagy csak böffentél egyet? Akkor egészségedre!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!