„Alighanem azoknak a titkos kommunikációs szakembereknek lehetne valamiféle »kreativitási jutalmat« adni, akik a kiragasztottaknál és a napilapokban közölteknél érdektelenebb, azaz vizuálisan siralmasabb és nyelvileg együgyűbb plakátok kigondolására képesek. A Fidesz plakátján nem egyetlen megjegyezhető – ütős – mondat olvasható, hanem mindjárt három, egyik hervadtabb, mint a másik, a Jobbik az ócska és olcsó Fidesz–MSZP »szövetségbe forrt« népnyúzását véli szavazatmaximáló üzenetnek, és hát az MSZP… amelynek elnöke a minap mesélte, hogy élete első munkahelyéhez nem máshol, mint Horn Gyula szűkebb környezetében jutott, s ez bizony(ára) meghatározó élmény a számára. Az MSZP – mondjuk talán így – a Szanyi-féle viselkedési kódex, ízlésnorma és civilizációs világkép jegyében a gyűlöletkeltés legaljának ítélhető számítógépes megoldást választotta: az ellenfelek arcát undorítóvá és riasztóvá kell átrajzolni. Ez az üzenet persze a számukra jól ismert célközönségben bizonyára derűs helyeslést vált ki, ám a meggyőzendő »ingadozóknál« ez kevéssé tételezhető fel. Ezek a plakátok senkinek sem fontosak. (...)
A plakátolásnak ez a kényszeredettsége alighanem tünet – annak az állapotnak a jelzése, amelyben a pártpolitika a közeledő választás kihívása elé tekint. Találgatni kényszerülök, mint mindenki, aki nem otthonos a pártok belső ügyeiben (egyébként persze ki lenne a megmondhatója, hogy ezek a »titkok« kapnak-e szerepet majd a szavazás pillanatában) – a pártok nyilvános szereplései, a sajtó és az alkalmi közvélemény-kutatási adatok alapján kalkulálhat a közember. És természetesen politikai elkötelezettségének megfelelően, amely a legtöbbeknél nem tisztán ideológia, hanem elsősorban ízlés és megszokottság dolga.”