Az önszabályozás hatékonyságát is számos elemzés és kutatás vitatta: a cégek lobbitevékenysége gyakran fellazítja, módosítja a szabályozást, sokszor pedig egyszerűen nem tartják azt be. Egy amerikai kutatás például az erőszakos tartalmakra vonatkozó önszabályozás érvényesülését vizsgálva azt találta, hogy sokszor még magukban a marketingtervekben is dedikáltan megjelentek célcsoportként az egyébként tiltott gyerekek. De legyünk jóindulatúak, és feltételezzük, hogy ezúttal tényleg betartják és kikényszerítik, szankcionálják. A gyerekeket érő összes marketinghatás mennyiségét és szinergikus eredményét sem feltétlenül tudja kontrollálni az iparág. Ráadásul az élelmiszerek mellett kiemelten érintett terület még a játék- és a szórakoztatóipar is, amelyeket ez a megállapodás nem fed le.
Kérdés az is, hogyan definiáljuk a megfelelő csatornákat. Szeszipari korszakomból emlék, hogy a 30% körüli kiskorú-arány, mint kikötés médiumszinten nem túl erős szűrő: televízióban a gyerek- és zenei csatornák esnek jellemzően ez alá (ráadásul ott 18, nem 12 éves korhatárral számoltunk). Érdekesebb lehetne a műsorkörnyezet vizsgálata, de ott nehezebb a tervezés és a betartatás is. Nem beszélve az internetes, mobilos és egyéb csatornákról, bár ezekkel foglalkozik az EU Vállalás. (Amerikai megfigyelés egyébként, hogy a kábelcsatornákon – amelyeket javarészben ez a szabályozás is érint – eleve kevesebb volt a reklám az eltérő bevételi szerkezet és üzleti modell miatt. Igaz, az az erősen neoliberális elképzelés már nem igazolódott, hogy a túl sok reklámot sugárzó adóktól majd jól elfordulnak a nézők.)”