„A vásárhelyi listaügy fő problémájának azt láttam, hogy rombolja a jogállamiságot az, ha befolyásos politikai szereplők vállalják a jog nyílt megsértését, és ezt erkölcsi érvekkel igazolják. 2010 nyarán a hódmezővásárhelyi listaügyben rendkívüli ülést tartott a Parlament Emberi Jogi Bizottsága. A Bizottság előtt amellett érveltem, hogy jognak és erkölcsnek harmonizálnia kell, mert ha a jog alkalmazása rendszeresen megsérti a társadalom széles tömegeinek erkölcsi érzékét, az aláássa a jogba vetett bizalmat, az egész jogrendszer normális működését is. Azonban a megoldás nem az »igazságtalan« jogszabály tudatos megsértése. Amikor Vásárhely polgármestere fittyet hányt az adatvédelmi törvényre az »igazság« nevében (ahelyett, hogy politikusként a jogi normák változtatásáért lépett volna fel, ha így látta volna helyesnek), a jogállamiságot gyengítette.
Az a lista nem volt jogszerű. A mostani az. Most a »NAIH« áll a rossz oldalon: védhetetlen értelmezésével újra a jog tekintélyét rombolja a közvélemény előtt. Pedig az, hogy szeretnénk-e szégyenlistákat, olyan kérdés, amely értelmes – politikai, erkölcsi – vita tárgya lehet. A szégyenlisták ügye az adatvédelem-információszabadság konfliktus terepe: vajon a közösségnek van több joga, hogy informálódjon saját ügyeiben, akár úgy, hogy korlátozza tagjai jogait; vagy az egyénnek, hogy óvja magánszféráját? Legyen nyilvános a tízmilliós adótartozás? a tízezres? az ezer forintos? Egyes északi államokban a személyi jövedelemadózással kapcsolatos (egyedi) adatok is nyilvánosak. Szeretnénk, ha így lenne Magyarországon is? Ezek értelmes kérdések, megvitathatók, eldönthetők, majd a döntés után törvénybe foglalhatók.”