Botrányos szervezés: ezrek vártak a stadionon kívül a kupadöntő kezdetén, a helyzet megoldásért kiált!

2025. május 15. 09:56

A kétségbeesett, Szoboszlai-pólós gyerekeket, a szülőket, az elkeseredett szurkolókat nem érdeklik a kifogások, nem hajlandók átélni ezt újra meg újra. A nevükben írok. Nem mehet így tovább!

2025. május 15. 09:56
null
Kovács Gergő
Kovács Gergő

Vágjunk a közepébe! Ez 

a kép a tegnap esti Magyar Kupa-döntő kezdőrúgásának a pillanataiban készült.

 Az összes beléptető kapunál hasonló volt a helyzet, amit a lépcsőházból beláttunk a 208-as szektor felé igyekezve.

 

Mit látunk a képen?

 A Ferencváros-Paks Magyar Kupa-döntőre több ezren nem jutottunk be a Puskás Arénába a kezdés időpontjára,

 ami feltehetően nem gonosz erők ármánya volt, hanem sima bénázás. Ezrek éreztük a sorban állva, hogy valami vérlázító történik velünk. Mert nem arról volt szó, hogy késve érkeztünk, hanem arról, hogy nem haladt a sor. Hangsúlyozom: időben érkeztünk. 

És amikor nem haladt a sor, nem kaptunk semmilyen információt arról, hogy miért nem halad. 

És a mérkőzés elkezdődött, és a sörszagú, izzadó tömeg odakinn állt. És kisgyerekek toporogtak a tömegben kétségbeesetten, férfiak káromkodtak, nők sóhajtoztak. És nem történt semmi. Semmi. Mert valakik valamiért megtehetik, hogy mindez újra meg újra megtörténjen. 

A technikai okokba nem megyek bele: egyrészt a szervezők folyton változtatják a beléptetés módját, tehát nehéz detektálni, hogy melyik meccsen miért akad el a sor, másrészt nem érdekel. Az érdekel, hogy 

milyen következmények várhatóak, és mi lesz a megoldás?

A szervezők újra meg újra bizonyítják, hogy képtelenek ellátni legalapvetőbb feladatukat, a szurkolók beengedését a stadionba. A legérdekesebb, hogy ez néha sikerül, néha nem. Újra hangsúlyozom: ez nem a szurkolókon múlik. Csaknem az összes meccsen részt vettem a Puskásban a megnyitása óta. Imádom, szeretem, szükség van rá, számtalan cikkben emlékeztem meg a csodákról, amik ott értek. Van összehasonlítási alapom. És 

néha úgy haladunk, ahogy kell. Néha nem. Pedig időben érkezünk.

 Nem érünk be a kezdőrúgásra, a Himnuszra, a Nélküledre. Fél órát, negyven percet várakozunk a beléptető kapuknál, a szkennereknél, ahol a forgókapuk állnak. Nem halad a sor. Miért, mi történik? Folyamatosan sárgát jelez, mert valakinek a QR-kódját nem olvassa be a rendszer. Aztán kettő ember átjut. Újra sárga, eltelik három-négy perc. Zöld villanás. Megint sárga, öt perc eltelik. 

Ezrek állnak sorban. Sárga, sárga, sárga. A mérkőzés elkezdődött.

Bejutottunk, innen készítettük a képeket, ahogy a lépcsőkön fölfelé megyünk. Ezrek még a sorban. Egy apa dühösen néz körbe, három gyerekével a félidő közepén érkezik, meséli: 45 percet álltak a sorban, végül egy munkatárs külön szkennerrel olvasta be a jegyeit. Ja, mert ha nem olvassák be a kódot, nem kapod meg a pontokat, amik előbbre sorolnak a következő bérletvásárlásnál. Mindenki vár, mert itt imádják a focit, megbecsülik az élményt. Akkor miért nem becsülik meg ezeket szurkolókat?

A kétségbeesett, Szoboszlai-pólós gyerekeket, a szülőket, az elkeseredett szurkolókat nem érdeklik a kifogások, 

nem hajlandók ezt átélni újra meg újra. Az ő nevükben írok. Mert ez nem mehet így tovább.

***

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Rádi Nikolett

 

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Interista
2025. május 15. 12:18
Jegyek árát vissza lehet fizetni. Bú.i mlsz
21ezerft
2025. május 15. 11:49
És a másik, hogy előre kijelentik, hogy mentesítő járatok lesznek, hogy könnyedén távozhasson a tömeg. Na ezek valahogy sehol sem érkeztek meg rendesen...
21ezerft
2025. május 15. 11:47
N+1 probléma van, a szurkoló is hülye, mert nem képes behajtogatni a jegyét, hogy jó legyen a leolvasóhoz, a szervező is hülye, mert nem tájékoztat előre, hogy úgy állj be a sorba, hogy hajtogasd be a jegyed. Mobilról egy tragédia, mert ahány készülék, annyi kijelző, ujjlenyomat, akármi, ami akadályozza a leolvasást. Aztán van a külső beengedés, több családot láttam, ahol azon pampogtak a kopaszok, hogy a jól láthatóan ovis vagy általános alsós gyereknek nem hoztak személyigazolványt a jegyhez. És akkor a jegyvásárlás menetéről ne is beszéljünk, ha egy ötfős család szeretett volna egymás mellé jegyeket vásárolni. Ajánlom az illetékeseknek, hogy próbálják ki. Akkor talán megvilágosulnak, hogy mekkora fost sikerült összehozniuk, ismét. A VIP jegyek értékesítése is totál amatőr, egy számlát nem tudnak kiállítani, hogy az ember megvehesse a jegyét, amit emailben lehet csak megigényelni, nincsen rá online felület.
angolpuska
2025. május 15. 11:30
Papíralapú jegy, kinyomtatva és időben érkezés a megoldás. A repülőtérre mennyivel előtte kell érkezni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!