A Huawei célja, hogy az autóipari beszállítók között a német Bosch kínai megfelelője legyen – derült ki Hszü Cse-csün elnök nyilatkozatából. A vállalat nem tervez saját gépkocsikat gyártani, hanem ehelyett a hardver és a szoftver fejlesztésére koncentrál.
A cégvezető hozzátette: „Bármilyen jó autókat gyártana a Huawei, azok legfeljebb olyanok lennének, mint a mobiltelefonok, és a piac csupán 10-20 százalékát tennék ki”. A vállalat ehelyett a hardverek, távközlési eszközök, képernyők és infotainment-rendszerek, valamint az önvezető megoldásokhoz szükséges szoftverek, chipek fejlesztésére koncentrál.
Vincent Sun, a Morningstar elemzője szerint a Huawei távközlési, chiptervezési és okostelefon-üzletága „sok szinergiát” rejt az egyre fejlettebb autók alapjául szolgáló technológiával. Rámutatott, hogy a hagyományos autógyáraknak növelniük kell a kutatás-fejlesztési kiadásaikat, különben képtelenek lesznek alkalmazkodni az új korszakhoz. A Huawei öt év alatt legalább 5,6 milliárd dollárt fektetett az elektromos áramkörökkel kapcsolatos kutatás-fejlesztésbe, ami jelzi elkötelezettségét az új, további növekedést jelentő területek iránt.
A vállalat autóipari ambícióit azonban beárnyékolják az amerikai–kínai feszültségek. Marco Rubio szenátor szerint a Huawei egyik elsődleges célja a Kínai Kommunista Párt kémkedésének elősegítése. Az amerikai korlátozások ellenére a vállalat tavaly 4,7 milliárd jüan (kb. 644 millió dollár) bevételt ért el az autóipari üzletágban, ami több mint kétszerese a 2022-esnek, bár ez még mindig kevesebb mint 1 százaléka a csoport 704 milliárd jüanos (kb. 96 milliárd dolláros) összbevételének.
Stratégiai partnerségek és értékesítési sikerek
A cég az elektromos járművekkel kapcsolatos rendszereik és alkatrészeik forgalmazására januárban létrehozta a Yinwang nevű különálló egységet. Bill Russo, a Chrysler korábbi kínai vezetője szerint a Huawei olyan kínai technológiai óriások csoportjába tartozik, mint a Baidu, az Alibaba, a Tencent és a Xiaomi, amelyek új bevételi forrásokat nyitnak az elektromos autók piacán. Az idei év első tíz hónapjában a Huawei és négy fő partnere – a Chery, a Seres, a BAIC és a JAC – által közösen fejlesztett modellek értékesítése elérte a 353 600 darabot.
Christoph Weber, az AutoForm kínai üzletágának vezetője szerint a vállalat bebizonyította, hogy az autóiparban kevés tapasztalatot szerzett technológiai cégek is képesek gyorsan növelni a piaci részesedésüket, és komoly fenyegetést jelenthetnek a hagyományos szereplőkre. A társaság a haszongépjárművek automatizálásában is lát lehetőségeket, különösen a bányák, a kikötők és a logisztikai központok területén. A külföldi piacokra való belépés azonban továbbra is kihívást jelent a geopolitikai feszültségek miatt.
Kapcsolódó:
Címlapfotó: Flickr
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.
Az amerikai atomipar magyarországi lehetőségeit mérte fel három napon át Justin Friedman, az amerikai külügyminisztérium nukleárisenergia-kereskedelmi versenyképességért felelős vezető tanácsadója.
Csernus pontosan ismerte a Partizán-interjúk precedenseit, ennek megfelelően készült fel, és nem hagyta magát becsapdázni Gulyás számonkérő narratívájába.
p
0
0
3
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 14 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nempolitizalok-0
2024. december 29. 14:08
diodoro3
2024. december 29. 10:51
Nos Kína rástartolt az eu ipar hagyományos szegmensere
Ha így folytatjuk egy belső harcolkal terhelt szegény kozepesen fejlett régiója leszünk a világnak.
20 év múlva Kína azert fog ide hozni gyárat mert itt olcsóbb a munkaerő mint náluk
Tévedés. Már egy mai gyárban is akkorák a szakmai követelmények, hogy az ország legjobban fizetett munkásai ott vannak. Egy szakképesítés nélküli betanított melós kezdőbére autógyárban 7 kiló, igaz, 3 műszak. Egy korszerűbb gyárban pedig ezekből kell a legkevesebb. Orbánék nem véletlenül nyomják ezerrel ezt a műfajt, nemcsak a melós bére magas, de a munkáját terhelő adók is.
Ezért nem értem miért tiltakoznak a kínai/koreai, stb. multi ellen. Ez amúgy felhúzza a korszerűbb magyar tulajdonú vállalkozások béreit is, Egy CNC gépkezelő szakmát minimum 6 évig tanul, továbbá 3 éves marós gyakorlat, mielőtt odaengedik. Ha tehetséges, csillagos ég és ezeket keresik.
Nos Kína rástartolt az eu ipar hagyományos szegmensere
Ha így folytatjuk egy belső harcolkal terhelt szegény kozepesen fejlett régiója leszünk a világnak.
20 év múlva Kína azert fog ide hozni gyárat mert itt olcsóbb a munkaerő mint náluk