A szerző a Makronóm újságírója.
A cégvezető hozzátette: „Bármilyen jó autókat gyártana a Huawei, azok legfeljebb olyanok lennének, mint a mobiltelefonok, és a piac csupán 10-20 százalékát tennék ki”. A vállalat ehelyett a hardverek, távközlési eszközök, képernyők és infotainment-rendszerek, valamint az önvezető megoldásokhoz szükséges szoftverek, chipek fejlesztésére koncentrál.
Vincent Sun, a Morningstar elemzője szerint a Huawei távközlési, chiptervezési és okostelefon-üzletága „sok szinergiát” rejt az egyre fejlettebb autók alapjául szolgáló technológiával. Rámutatott, hogy a hagyományos autógyáraknak növelniük kell a kutatás-fejlesztési kiadásaikat, különben képtelenek lesznek alkalmazkodni az új korszakhoz. A Huawei öt év alatt legalább 5,6 milliárd dollárt fektetett az elektromos áramkörökkel kapcsolatos kutatás-fejlesztésbe, ami jelzi elkötelezettségét az új, további növekedést jelentő területek iránt.
A vállalat autóipari ambícióit azonban beárnyékolják az amerikai–kínai feszültségek. Marco Rubio szenátor szerint a Huawei egyik elsődleges célja a Kínai Kommunista Párt kémkedésének elősegítése. Az amerikai korlátozások ellenére a vállalat tavaly 4,7 milliárd jüan (kb. 644 millió dollár) bevételt ért el az autóipari üzletágban, ami több mint kétszerese a 2022-esnek, bár ez még mindig kevesebb mint 1 százaléka a csoport 704 milliárd jüanos (kb. 96 milliárd dolláros) összbevételének.
Stratégiai partnerségek és értékesítési sikerek
A cég az elektromos járművekkel kapcsolatos rendszereik és alkatrészeik forgalmazására januárban létrehozta a Yinwang nevű különálló egységet. Bill Russo, a Chrysler korábbi kínai vezetője szerint a Huawei olyan kínai technológiai óriások csoportjába tartozik, mint a Baidu, az Alibaba, a Tencent és a Xiaomi, amelyek új bevételi forrásokat nyitnak az elektromos autók piacán. Az idei év első tíz hónapjában a Huawei és négy fő partnere – a Chery, a Seres, a BAIC és a JAC – által közösen fejlesztett modellek értékesítése elérte a 353 600 darabot.