A német Bosch kínai megfelelőjévé válna a Huawei

2024. december 29. 06:10

A Huawei célja, hogy az autóipari beszállítók között a német Bosch kínai megfelelője legyen – derült ki Hszü Cse-csün elnök nyilatkozatából. A vállalat nem tervez saját gépkocsikat gyártani, hanem ehelyett a hardver és a szoftver fejlesztésére koncentrál.

2024. december 29. 06:10
Fekete Kíra

A szerző a Makronóm újságírója.

A cégvezető hozzátette: „Bármilyen jó autókat gyártana a Huawei, azok legfeljebb olyanok lennének, mint a mobiltelefonok, és a piac csupán 10-20 százalékát tennék ki”. A vállalat ehelyett a hardverek, távközlési eszközök, képernyők és infotainment-rendszerek, valamint az önvezető megoldásokhoz szükséges szoftverek, chipek fejlesztésére koncentrál. 

Vincent Sun, a Morningstar elemzője szerint a Huawei távközlési, chiptervezési és okostelefon-üzletága „sok szinergiát” rejt az egyre fejlettebb autók alapjául szolgáló technológiával. Rámutatott, hogy a hagyományos autógyáraknak növelniük kell a kutatás-fejlesztési kiadásaikat, különben képtelenek lesznek alkalmazkodni az új korszakhoz. A Huawei öt év alatt legalább 5,6 milliárd dollárt fektetett az elektromos áramkörökkel kapcsolatos kutatás-fejlesztésbe, ami jelzi elkötelezettségét az új, további növekedést jelentő területek iránt. 

A vállalat autóipari ambícióit azonban beárnyékolják az amerikai–kínai feszültségek. Marco Rubio szenátor szerint a Huawei egyik elsődleges célja a Kínai Kommunista Párt kémkedésének elősegítése. Az amerikai korlátozások ellenére a vállalat tavaly 4,7 milliárd jüan (kb. 644 millió dollár) bevételt ért el az autóipari üzletágban, ami több mint kétszerese a 2022-esnek, bár ez még mindig kevesebb mint 1 százaléka a csoport 704 milliárd jüanos (kb. 96 milliárd dolláros) összbevételének. 

Stratégiai partnerségek és értékesítési sikerek 

A cég  az elektromos járművekkel kapcsolatos rendszereik és alkatrészeik forgalmazására januárban létrehozta a Yinwang nevű különálló egységet. Bill Russo, a Chrysler korábbi kínai vezetője szerint a Huawei olyan kínai technológiai óriások csoportjába tartozik, mint a Baidu, az Alibaba, a Tencent és a Xiaomi, amelyek új bevételi forrásokat nyitnak az elektromos autók piacán. Az idei év első tíz hónapjában a Huawei és négy fő partnere – a Chery, a Seres, a BAIC és a JAC – által közösen fejlesztett modellek értékesítése elérte a 353 600 darabot. 

Christoph Weber, az AutoForm kínai üzletágának vezetője szerint a vállalat bebizonyította, hogy az autóiparban kevés tapasztalatot szerzett technológiai cégek is képesek gyorsan növelni a piaci részesedésüket, és komoly fenyegetést jelenthetnek a hagyományos szereplőkre. A társaság a haszongépjárművek automatizálásában is lát lehetőségeket, különösen a bányák, a kikötők és a logisztikai központok területén. A külföldi piacokra való belépés azonban továbbra is kihívást jelent a geopolitikai feszültségek miatt. 

Kapcsolódó:

Címlapfotó: Flickr

 

 


További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon. 

 

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nempolitizalok-0
2024. december 29. 14:08
diodoro3 2024. december 29. 10:51 Nos Kína rástartolt az eu ipar hagyományos szegmensere Ha így folytatjuk egy belső harcolkal terhelt szegény kozepesen fejlett régiója leszünk a világnak. 20 év múlva Kína azert fog ide hozni gyárat mert itt olcsóbb a munkaerő mint náluk Tévedés. Már egy mai gyárban is akkorák a szakmai követelmények, hogy az ország legjobban fizetett munkásai ott vannak. Egy szakképesítés nélküli betanított melós kezdőbére autógyárban 7 kiló, igaz, 3 műszak. Egy korszerűbb gyárban pedig ezekből kell a legkevesebb. Orbánék nem véletlenül nyomják ezerrel ezt a műfajt, nemcsak a melós bére magas, de a munkáját terhelő adók is. Ezért nem értem miért tiltakoznak a kínai/koreai, stb. multi ellen. Ez amúgy felhúzza a korszerűbb magyar tulajdonú vállalkozások béreit is, Egy CNC gépkezelő szakmát minimum 6 évig tanul, továbbá 3 éves marós gyakorlat, mielőtt odaengedik. Ha tehetséges, csillagos ég és ezeket keresik.
diodoro3
2024. december 29. 10:51
Nos Kína rástartolt az eu ipar hagyományos szegmensere Ha így folytatjuk egy belső harcolkal terhelt szegény kozepesen fejlett régiója leszünk a világnak. 20 év múlva Kína azert fog ide hozni gyárat mert itt olcsóbb a munkaerő mint náluk
ihavrilla
2024. december 29. 08:42
Már évek óta nincs német Bosch. Kínai tulajdonban van.
files32
2024. december 29. 05:41
A Denso mindkettőt veri minőségben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!