Édes üzlet
Moszkvának elsősorban a hazai gyártás fellendítése áll érdekében, ezért folyamatos vámemelésekkel próbál nyomást gyakorolni az ázsiai vállalatokra, hogy telepítsenek gyártóközpontokat a határain belül. A jelek szerint a kínai gyártók óvatosan, de komolyan játszanak ezzel a gondolattal.
A Chery – miután kiderült a terjeszkedési terve – arra mutatott rá, hogy semmi mást nem tesz, mint figyel az Oroszországban tapasztalható egyre erősebb keresletre és a kihasználatlan termelési kapacitásokra. Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy teljes gyártást nem tervez beindítani, a tevékenysége mindössze az összeszerelésre korlátozódik. Mint mondta, az orosz piac része annak a hároméves globális terjeszkedési projektnek, amelynek során 60 országban kívánja árulni járműveit.
Miután az Európai Unió éppen most vet ki minimum öt évre szóló, akár 45 százalékot is elérő extravámokat a Kínából érkező elektromos járművekre, a friss piacok felkutatása és meghódítása létfontosságú a csúcsra járatott kapacitással gyártó kínai cégeknek. Mint arra a Chery szóvivője rámutatott, a vállalat oroszországi tevékenységét szigorúan el akarják szeparálni az európai terjeszkedési tervektől, vagyis elképzelhetetlen, hogy esetleg Oroszországi gyárakban összeszerelt autókat küldjenek az EU-s piacra.