A deglobalizáció és az USA, illetve Kína között lassan, de biztosan kialakuló kereskedelmi háború elsődleges nyertesei a feltörekvő gazdaságok lettek. Különösen igaz ez az ázsiai csendes-óceáni térségre, ahol a leglátványosabb a változás. Regionális viszonylatban Dél-Ázsia az idén 5,7, Kelet-Ázsia 4,7, Délkelet-Ázsia 4,3, Közép-Ázsia és a Kaukázus 4,8, a csendes-óceáni szigetországok pedig 3,5 százalékkal bővülnek gazdasági értelemben.
A jövedelemnövekedés egyik leglátványosabb jele a járművásárlás, Kína pedig készen állt, hogy megfizethető, jó minőségű autókkal árassza el a szomjazó piacokat – nem csak az említett térségben, sőt. A legnagyobb importőr 2023-ban Mexikó volt, ahová 415 ezer autót szállítottak. Brazília 114 800 járművet vásárolt, Törökország 110 600, Malajzia 83 300, Thaiföld 170 600, Kirgizisztán 76 000 (ez több mint 2500 százalékos növekedés egyetlen év alatt), Üzbegisztán 117 400 (ez is 257 százalékos bővülés), Kazahsztán pedig 99 200 kocsit vett.