A professzor kapta ezt a szórólapot, ami nagyon meglepte, mivel a három megjelenített szoknya közül kettő rövid volt. Ez szerinte a gazdaságban utalhat a még nem látható optimizmusra, ugyanis régóta úgy véli, hogy
a szoknyák szegélye és a föld közötti távolság, illetve az emberek gazdasági hangulata között szignifikáns összefüggés van. Együtt húzódnak feljebb. És jelenleg az utcán a szoknyák nagyon hosszúak.
Másrészt felhívja a figyelmet a színekre: sötétek, komorak, nyomasztók és lehangolók. Ebből azt a következtetést vonja le, hogy amikor a színek eltűnnek a divatláncok palettájáról, akkor a gazdaságban is nagyon kevés az optimizmus.
Ez persze semmit sem bizonyít, kivéve aztt, hogy ezek a divatházak rengeteg időt töltenek azzal, hogy kitalálják, milyen színeket használjanak. Úgy tűnik, a H&M-nélminden részletre figyelmet fordítanake kérdésben. Az általuk tükrözött hangulat Murphy szerint kifejezetten borúlátó, így nehéz elképzelni, hogy honnan is érkezhetne a fellendülés.
Az egyik amerikai portál nem vitatja a professzornak a fehérek, a feketék, a szürkék és a szénszínek dominanciájával kapcsolatos álláspontját, de megállapítja, hogy az elmúlt években még gyakrabban jelentek meg a zöldek, a sárgák, a pirosak és a narancsok új hulláma is – kérdés, hogy melyek árulkodtak az akkori közhangulatról.