A tisztán elektromos autók kereslete világszerte csökken. A Ford, a Renault, a Kia, a Hyundai, a Porsche és a Stellantis a tisztán elektromos járművek fejlesztéséről a hibrid hajtásláncok fejlesztésére helyezi át a hangsúlyt.
2024. augusztus 11. 06:11
5 p
5
4
128
Mentés
A hibrid gyártás és értékesítés globálisan növekszik, miközben az idén eddig a világ autóipara folyamatos visszaesést tapasztal a tisztán elektromos járművek (BEV) piacán. Emiatt a trendváltozás miatt az autóipari vállalatok kénytelenek megbirkózni a globális és ipari szinten kitűzött nettó zéró célok eléréséhez nélkülözhetetlen termék iránti kereslet csökkenésével – írja a gépjárműipari elemzéseiről ismert portál, a just-auto.com minapi anyaga. E szerint
a piaci igényekre reagálva az olyan cégek, mint a Ford, a Renault, a Kia, a Hyundai, a Porsche és a Stellantis (Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Peugeot márkák) a tisztán elektromos járművek innovációjáról a hibrid hajtásláncok fejlesztésére helyezik át a hangsúlyt mint átmeneti technológiára.
Porsche: a vártnál lassabb az e-autós átállás
A Porsche egyik szóvivője a Just Autónak nyilatkozva elmondta:
Az elektromos autókra való átállás lassabban halad, mint ahogy azt öt évvel ezelőtt feltételeztük. Az átalakulási fázisban nagyon fontos, hogy rugalmas hajtásláncválasztékunk legyen, mert a keretfeltételek változnak, és a világ különböző régiói eltérő ütemben fejlődnek.”
A fenti vélemény ráadásul nem egyedüli, sokkal inkább a teljes piaci hangulatot tükrözi, mivel az utóbbi időben számos bejelentés született a tisztán elektromosautó-gyártás időleges visszafogásáról.
A BEV-piacok egyelőre hűlnek
Miután tavaly 4,7 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el elektromosjármű-üzletágában, a Ford áprilisban egyszerűen késleltette egy új SUV és elektromos pickup teherautó előállítását ontariói üzemében. Ehelyett inkább benzinüzemű teherautók gyártására koncentrált, a magas keresletre reagálva. A magasabb negyedéves veszteség-előrejelzés mellett Jim Farley, a cég ügyvezető igazgatója júniusban a CNBC-nek azt is elmondta, hogy szerinte
a nagy elektromos járművek, mint például a teherautók „soha nem fognak pénzt hozni”,
mivel csak a nagy akkumulátorcsomag kezdeti költsége 50 ezer dollár. Ehelyett a Ford a jövőben is inkább a kisebb elektromos járművekre összpontosít.
Kapcsolódó:
Címlapfotó: MTI/EPA/Allison Dinner
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.
Egy friss tanulmány szerint az okosan menedzselt töltés és a többféle energiatermelési forrás akár 30 százalékkal csökkentheti a flották villanyszámláját. Az amerikai modell az EU-s cégek számára is sok tanulsággal szolgálhat.
Az EU évente 7 millió tonna hidrogént gyárt, de ennek csupán a 0,3 százaléka „zöld”, miközben 2030-ra 10 millió tonnára emelnék a termelést gigantikus infrastruktúra-fejlesztésekkel. A zöldhidrogén azonban drága és energiafaló – valóban ez a jövő, vagy zsákutca csupán?
A világ legnagyobb eszközkezelője elindította új alapját, amely a nehézipar zöldítésére fókuszál, miközben egy tonna acél gyártásának a CO₂-kibocsátása tovább nőtt, elérve a 1,92 tonnát.
A Világgazdasági Fórum friss elemzése szerint Kína nemcsak a tiszta energia világelsője, hanem a globális zöldátmenet legfőbb alakítója is. Technológiai innovációival, hatalmas beruházásaival és domináns ipari jelenlétével meghatározza a fenntartható fejlődés irányát.
A globális teherhajózás az üvegházhatású gázok kibocsátásának 3 százalékáért felel, ami 2050-re akár 10 százalékra is nőhet. A Nemzetközi Tengerészeti Szervezet célja azonban, hogy ez 2050-re nettó nullára csökkenjen. Az új megoldások, mint a merev vitorlák (10 százalék üzemanyag-megtakarítás) vagy a Flettner-rotorok (10-szeres tolóerő) forradalmasíthatják a hajózást, zöldebbé téve azt.
„Ezeknek az átutalásoknak végre véget kell vetni” – írta a német politikus.
p
1
25
47
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 128 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Janika50
2024. augusztus 11. 14:05
Az elektromos autók, -a hibryd is beleértve- mesterséges erőltetése hozta a jelenlegi állapotot. A nyugat itt is a leglegleg...-nek képzelte magát-, aztán szembetalálkozott az ázsiai gyártókkal. Mit tesz ilyenkor a haladó világ, a szabad piac felkent bajnokai? Piacvédelmi intézkedéseket hozatnak a különféle hatóságokkal, amelyek kivétel nélkül ők maguk. Amikor eltünt a Maleisia Arlines gépe az Indiai óceán felett, azt hidték megoldodott a problémájuk a kinisék rányában. Csakhogy azután sem nagyon erőlködtek. Minimális szinten van az elektromos autók töltési lehetősége azóte is. Európárol beszélek, feltételezem, usákoknál is ugyanaz van. Jelenleg az egyedüli megoldás a hibryd. Nagyon jól tettem, hogy ezt a hajtást választottam. Fantasztikus autó, kivételes technologival, elképesztő műszaki paraméterekkel. Nekem az autó közlekedési eszköz, nem státusz portéka.
A fenébe a hibridekkel!
A városokba kevesebb belsőégésű autót!
A legtöbb háztartásban két autó van. Miért nem lehetne az egyik államilag támogatott kisebb teljesítményű olcsó lóti-futi e-népautó, míg a másik, akinek úgy tetszik, nagyobb teljesítményű távolságok bejárására alkalmas nem támogatott, akár hibrid cirkáló.
Amúgy felesleges városi, vagy kis távolságok bejárására 70-80-nál több ló.
A gyáróknak is megérné a ritka forint helyett a sűrű fillér.
"Porsche: a vártnál lassabb az e-autós átállás "
Már hogy a ki által vártnál? Mert az okos emberek ezt eddig is tudták. Nem ám úgy kell a jövőbe látni, hogy húzunk egy egyenes vonalat az eddigi grafikonra bazdmeg. Hanem megnézzük a korlátokat. Azok meg 5 éve is egyértelműek voltak De persze az EU gyorsreagálású hadteste már el is fogadta, hogy 35-túl ne legyenek benzines autók. :-))))))))))))))))