Le az e-autókkal, jöjjenek a hibridek?!

2024. augusztus 11. 06:11

A tisztán elektromos autók kereslete világszerte csökken. A Ford, a Renault, a Kia, a Hyundai, a Porsche és a Stellantis a tisztán elektromos járművek fejlesztéséről a hibrid hajtásláncok fejlesztésére helyezi át a hangsúlyt.

2024. augusztus 11. 06:11

A hibrid gyártás és értékesítés globálisan növekszik, miközben az idén eddig a világ autóipara folyamatos visszaesést tapasztal a tisztán elektromos járművek (BEV) piacán. Emiatt a trendváltozás miatt az autóipari vállalatok kénytelenek megbirkózni a globális és ipari szinten kitűzött nettó zéró célok eléréséhez nélkülözhetetlen termék iránti kereslet csökkenésével – írja a gépjárműipari elemzéseiről ismert portál, a just-auto.com minapi anyaga. E szerint  

a piaci igényekre reagálva az olyan cégek, mint a Ford, a Renault, a Kia, a Hyundai, a Porsche és a Stellantis (Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Peugeot márkák) a tisztán elektromos járművek innovációjáról a hibrid hajtásláncok fejlesztésére helyezik át a hangsúlyt mint átmeneti technológiára. 

Porsche: a vártnál lassabb az e-autós átállás   

A Porsche egyik szóvivője a Just Autónak nyilatkozva elmondta:  

Az elektromos autókra való átállás lassabban halad, mint ahogy azt öt évvel ezelőtt feltételeztük. Az átalakulási fázisban nagyon fontos, hogy rugalmas hajtásláncválasztékunk legyen, mert a keretfeltételek változnak, és a világ különböző régiói eltérő ütemben fejlődnek.” 

A fenti vélemény ráadásul nem egyedüli, sokkal inkább a teljes piaci hangulatot tükrözi, mivel az utóbbi időben számos bejelentés született a tisztán elektromosautó-gyártás időleges visszafogásáról. 

A BEV-piacok egyelőre hűlnek  

Miután tavaly 4,7 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el elektromosjármű-üzletágában, a Ford áprilisban egyszerűen késleltette egy új SUV és elektromos pickup teherautó előállítását ontariói üzemében. Ehelyett inkább benzinüzemű teherautók gyártására koncentrált, a magas keresletre reagálva. A magasabb negyedéves veszteség-előrejelzés mellett Jim Farley, a cég ügyvezető igazgatója júniusban a CNBC-nek azt is elmondta, hogy szerinte  

a nagy elektromos járművek, mint például a teherautók „soha nem fognak pénzt hozni”, 

mivel csak a nagy akkumulátorcsomag kezdeti költsége 50 ezer dollár. Ehelyett a Ford a jövőben is inkább a kisebb elektromos járművekre összpontosít. 

Kapcsolódó:

Címlapfotó: MTI/EPA/Allison Dinner

 

 


További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.

 

Itt a Mandiner PRESSZÓ: legyen részese új műsorunknak szeptember 23-án!

Összesen 128 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Janika50
2024. augusztus 11. 14:05
Az elektromos autók, -a hibryd is beleértve- mesterséges erőltetése hozta a jelenlegi állapotot. A nyugat itt is a leglegleg...-nek képzelte magát-, aztán szembetalálkozott az ázsiai gyártókkal. Mit tesz ilyenkor a haladó világ, a szabad piac felkent bajnokai? Piacvédelmi intézkedéseket hozatnak a különféle hatóságokkal, amelyek kivétel nélkül ők maguk. Amikor eltünt a Maleisia Arlines gépe az Indiai óceán felett, azt hidték megoldodott a problémájuk a kinisék rányában. Csakhogy azután sem nagyon erőlködtek. Minimális szinten van az elektromos autók töltési lehetősége azóte is. Európárol beszélek, feltételezem, usákoknál is ugyanaz van. Jelenleg az egyedüli megoldás a hibryd. Nagyon jól tettem, hogy ezt a hajtást választottam. Fantasztikus autó, kivételes technologival, elképesztő műszaki paraméterekkel. Nekem az autó közlekedési eszköz, nem státusz portéka.
fintaj-2
2024. augusztus 11. 10:34 Szerkesztve
A fenébe a hibridekkel! A városokba kevesebb belsőégésű autót! A legtöbb háztartásban két autó van. Miért nem lehetne az egyik államilag támogatott kisebb teljesítményű olcsó lóti-futi e-népautó, míg a másik, akinek úgy tetszik, nagyobb teljesítményű távolságok bejárására alkalmas nem támogatott, akár hibrid cirkáló. Amúgy felesleges városi, vagy kis távolságok bejárására 70-80-nál több ló. A gyáróknak is megérné a ritka forint helyett a sűrű fillér.
bunko-jobbos
2024. augusztus 11. 10:09
"Porsche: a vártnál lassabb az e-autós átállás " Már hogy a ki által vártnál? Mert az okos emberek ezt eddig is tudták. Nem ám úgy kell a jövőbe látni, hogy húzunk egy egyenes vonalat az eddigi grafikonra bazdmeg. Hanem megnézzük a korlátokat. Azok meg 5 éve is egyértelműek voltak De persze az EU gyorsreagálású hadteste már el is fogadta, hogy 35-túl ne legyenek benzines autók. :-))))))))))))))))
kastellorizo
2024. augusztus 11. 09:58
Nana. Es mi lesz a Grín díllel? Most, hogy ejrópát leiskolázták a kinaiak az e-piacon, hirtelen mindenki "rájött", hogy jobb a hibrid?🤣
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!