Íme a világ szélenergia-gigászai
Igen, ezen a listán is Kína vezet. Ebben semmi meglepő nincs, a megdöbbentő inkább az, hogy mennyivel.
A tisztán elektromos autók kereslete világszerte csökken. A Ford, a Renault, a Kia, a Hyundai, a Porsche és a Stellantis a tisztán elektromos járművek fejlesztéséről a hibrid hajtásláncok fejlesztésére helyezi át a hangsúlyt.
A hibrid gyártás és értékesítés globálisan növekszik, miközben az idén eddig a világ autóipara folyamatos visszaesést tapasztal a tisztán elektromos járművek (BEV) piacán. Emiatt a trendváltozás miatt az autóipari vállalatok kénytelenek megbirkózni a globális és ipari szinten kitűzött nettó zéró célok eléréséhez nélkülözhetetlen termék iránti kereslet csökkenésével – írja a gépjárműipari elemzéseiről ismert portál, a just-auto.com minapi anyaga. E szerint
a piaci igényekre reagálva az olyan cégek, mint a Ford, a Renault, a Kia, a Hyundai, a Porsche és a Stellantis (Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Peugeot márkák) a tisztán elektromos járművek innovációjáról a hibrid hajtásláncok fejlesztésére helyezik át a hangsúlyt mint átmeneti technológiára.
A Porsche egyik szóvivője a Just Autónak nyilatkozva elmondta:
Az elektromos autókra való átállás lassabban halad, mint ahogy azt öt évvel ezelőtt feltételeztük. Az átalakulási fázisban nagyon fontos, hogy rugalmas hajtásláncválasztékunk legyen, mert a keretfeltételek változnak, és a világ különböző régiói eltérő ütemben fejlődnek.”
A fenti vélemény ráadásul nem egyedüli, sokkal inkább a teljes piaci hangulatot tükrözi, mivel az utóbbi időben számos bejelentés született a tisztán elektromosautó-gyártás időleges visszafogásáról.
Miután tavaly 4,7 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el elektromosjármű-üzletágában, a Ford áprilisban egyszerűen késleltette egy új SUV és elektromos pickup teherautó előállítását ontariói üzemében. Ehelyett inkább benzinüzemű teherautók gyártására koncentrált, a magas keresletre reagálva. A magasabb negyedéves veszteség-előrejelzés mellett Jim Farley, a cég ügyvezető igazgatója júniusban a CNBC-nek azt is elmondta, hogy szerinte
a nagy elektromos járművek, mint például a teherautók „soha nem fognak pénzt hozni”,
mivel csak a nagy akkumulátorcsomag kezdeti költsége 50 ezer dollár. Ehelyett a Ford a jövőben is inkább a kisebb elektromos járművekre összpontosít.
Kapcsolódó:
Címlapfotó: MTI/EPA/Allison Dinner
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.