A világ a teljes energiaátállásra készül, ebben a folyamatban pedig főszerep jut az elektromosautó-iparnak. Az Európai Unió által is megjelölt dátum, amelytől kezdve nem lehet belső égésű autókat forgalomba hozni: 2035. Tizenegy esztendő, ennyi ideje van az elektromosautó-iparnak felkészülni és ontani magából egyre nagyobb számban a járműveket.
Nem sok idő, a kevésnél is kevesebb.
A magyar kormány időben és ritka érzékenységgel csapott le a lehetőségre: a CATL, a különböző ázsiai akkugyárak és most a BYD ideköltözésével hegemón szerepre törekszik az EU-n belül, olyanra, amely a magyar gazdaságot is felpörgeti, a tagállamoknak pedig a lehető legjobban jön, erősítve az EU-s ipart, egyben kiszolgálva az elektromosra átnevelt megrendelések millióit. A verseny dübörög, a jelenlegi technológiát alkalmazza szerte a világon minden elektromosjármű-gyár, a Teslától a BYD-ig. Miért? Mert ebből lehet tömeggyártásra berendezkedni, más lehetőség jelenleg nincs. Hogy ez a technológia valamikor elavult lesz? Aha, biztosan. De nem most, és minden valószínűség szerint nem is 2035-ben. Lesz majd megoldás? Igen, egyszerűen átállnak a gyárak egy új folyamatra. Ha és amikor sor kerül rá. Addig ugyanis ez a legjobb.
Lesz az még így se
A Toyota (az a megbízható Toyota egyébként, amely ezekben a hónapokban szenvedi el az egyik legnagyobb botrányát a sorozatos teszthamisítások miatt) bejelentése nagyszerű, Ungár csak azt nem tette hozzá, hogy a hír így és ebben a formában nem igaz. A Toyota meglehetősen messze áll ugyanis attól, hogy „domináns” legyen az akkugyártás területén. A vállalat, amely egyébként teljesen átaludta az elektromos átállás hajnalát, és a buliról elkésve úgy próbálja meg utolérni a többiek mámorát, hogy többet iszik egy perc alatt, mint bárki más egy óra alatt, így bizonyos szinteket egyszerűen kihagy, maga sem állít olyasmit, amit Ungár igen.