Orbán után Donald Trump se hagyná annyiban a Nemzetközi Büntetőbíróság túlkapását – kemény válaszra készülnek Washingtonban
A leendő elnök nemzetbiztonsági tanácsadójának jelölt Mike Walz szerint a szervezet teljesen elveszítette a szavahihetőségét.
Saját szankcióit cselezi ki a nyugat és különösen az USA, amikor de facto orosz, embargós olajból készült végtermékeket vásárol Indiából. Mutatjuk, mire világított rá egy profi szakértő. Katona Viktor, a Kpler adat- és elemzőcég vezető nyersolajelemzője rávilágít: mivel az USA most nem tud közvetlenül Oroszországtól finomított termékeket sem vásárolni, ezért indiai finomítókból vásárolja, amelyek természetesen orosz nyersolajból dolgoznak…
India januárban növelte az orosz nyersolaj vásárlását az előző havi rekordszintről. Meglepő módon pedig az Egyesült Államok vált a finomított termékek legnagyobb vásárlójává, annak ellenére, hogy Washington arra kérte a világ többi részét, ne vásároljanak orosz üzemanyagot.
„Az emberek azt kérdezték, hová mehet az összes orosz uráli nyersolaj, ha Európa nem vásárol. Amikor India decemberben rekordmennyiségű, 1,2 millió bpd-t (hordó/nap) orosz kőolajat vitt el, szakértők azt állították, hogy az ország biztosan nem tud már ennél többet vásárolni.
– mondta el Katona Viktor, a Kpler adat- és elemzőcég Bécsben dolgozó vezető nyersolaj elemzője a neves Telegraph India portálnak nyilatkozva.
Az USA hagyományosan nagy vásárlója volt az orosz finomított terméknek, az úgynevezett szűz gázolajnak (VGO).
Most, mivel nem tud közvetlenül Oroszországtól VGO-t vásárolni, egész egyszerűen a Reliance Energy és a Nayara Energy vállalatok által üzemeltetett indiai finomítókból vásárolja. És jön a csavar: ezekből a finomítókból származó VGO-t az indiaiak természetesen orosz nyersolajból állítják elő.
Katona szerint
A Reliance és a Nayara az orosz nyersolaj két legnagyobb indiai vásárlója, de a nagy állami olajipari óriások, mint az IndianOil Corporation (IOC), a Bharat Petroleum (BP) és a Hindustan Petroleum (HP) is nagyban beszálltak a játékba. „Mindenki vásárol. Ez nemzeti sporttá vált” – mondja a fent említett lapnak Katona.
„A grafikonok azt mutatják, hogy decemberben az USA a termékek első számú célországa. A második helyen az Egyesült Arab Emírségek, a harmadikon pedig Szingapúr áll." – zárja gondolatait az elemző.
A nyitókép forrása: 123rf.hu