Kevin Roose, a New York Times újságírója leírta egy New York-i tanárokból és állami iskolai igazgatókból álló csoportnak tartott előadásán szerzett tapasztalatait.
A részvevőket elsősorban a népszerű ChatGPT érdekelte. Elmondása szerint a tanárok félnek a következményektől, elsősorban a korábban említett csalásoktól.
Egy középiskolai tanár azonban feltárta, hogy ők is hasznát vehetik a programnak: ugyanis a dolgozatai értékeléseinél Mi-t használt, amely sokkal részletesebb értékelést adott, mint amilyet ő maga adott volna – jóval kevesebb idő alatt.
Sok lehetőséget tartogat a ChatGPT, ám érthető a tanárok aggodalma. Egy olyan „szörnyeteget” szabadítottak ránk, amelynek korlátai még nem ismertek, nehéz alkalmazkodni az új, hirtelen kialakult helyzethez.
Ennek tudatában nem meglepő, hogy valamennyi New York-i állami iskola betiltotta annak használatát, a program nem elérhető az iskola számítógépein (bár ez nem állítja meg a diákokat abban, hogy otthon használják – a szerk.).