Talán azért nem panaszkodott Melania, mert a férje nem kergette késsel
És nem hallgatta le a konyhában.
A Trend FM-en futó Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető sorra veszik, hogy hogyan bukkan fel a fintech a filmekben, zenében, könyvekben és a sztárvilágban. A műsorból kiderül, hogy a fintech hétköznapi megjelenése érett piacra vagy hype-ra utalhat. Közben az érdeklődők izgalmas ajánlót is kapnak arról, hogy mit érdemes megnézni vagy elolvasni fintech témában.
Ha egy technológia beszűrődik a hétköznapokba és a popkultúrába, annak két oka lehet: vagy megkerülhetetlen jelenséggel állunk szemben, vagy egy múló trend irreális felhajtását látjuk.
Az ünnepek idején talán azoknak is van néhány szabad órája filmet vagy sorozatot nézni, akiknek év közben nincsen megállás. A fintech szerelmesei már nem csak hírportálokon és szakcikkek között böngészhetnek. Az iparág fordulatoktól sem mentes világa egyre gyakrabban bukkan fel nemcsak dokumentumfilmekben, hanem a popkultúrában is, például fikciós filmekben vagy épp a rap zenében.
Az igazán jó filmek mindig társadalmi jelenségekre reagálnak, az emberek sokaságát érdeklő témákat dolgoznak fel. Ugyanakkor nemcsak tükrözik a társalom érdeklődését, hanem formálják is azt. A filmek olyan észrevétlen, széleskörű edukációra képesek, amivel egyetlen marketingkampány sem vetekedhet.
Azt, hogy az embereket érdeklik a technológiai cégek új és jórészt ismeretlen világa, jól mutatja, hogy az elmúlt években szárnyalnak a startup történeteket bemutató dokumentumfilmek és sorozatok: megtörtént eseteket dolgozott fel a WeWork összeomlásáról szóló WeCrashed, az Uber CEO-jának bukását bemutató Super Pumped és a Theranos botrányról szóló The Dropout is. A Wirecard botrány részleteiről a Fintech.hu oknyomozó cikksorozatot is megjelentetett, de a történetről nemrég dokumentumfilm is készült.
Közben a neobankok és kriptotőzsdék új, egyelőre szabályozatlan világa egyfajta digitális vadnyugatként vonzza a kalandvágyókat és a törvények kerülőit is. Az alvilág kedvelt pénzmosási eszköze, a krypto így gyakran felbukkan a kétes hírű londoni drill rap zenéiben is.
Egyes hírességek saját hitelességükkel és véleményvezér státuszukkal igyekeznek ellensúlyozni a szektor bizonytalanságát. Will Ferrell a Lunar dán neobank reklámarca lett. Will Smith a Step családi bank befektetője és nagykövete. Serena Williams a Shares online brókerbe fektetett be. Lady Gaga pedig a Klarnával lépett partnerségre, mint influenszer.
A Fintech Világából kiderül az is, hogy mely startupok tudtak olyan meghatározó és egyedi szolgáltatást nyújtani, hogy nevük igeként épült be a köznyelvbe.