Másrészt a téli időszakban a gázolaj iránti kereslet szezonális okok miatt is növekedni szokott. Azaz a tél közeledtével a dízel prémiuma további lökést kapott.
Harmadrészt 2020. január elseje óta a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet 3,5-ról 0,5 százalékra mérsékelte a hajózási üzemanyagok maximális kéntartalmát. A döntés következtében a hajók vagy átálltak dízelfogyasztásra, vagy kénytelenek voltak egy meglehetősen költséges kénszűrő berendezést vállalni. A rendelet így hosszú távon növelte a dízel keresletét, és így árprémiumát.
A magasabb dízelár negyedik oka az amerikai palaolaj-forradalom. Az ebből származó nyersolaj ugyanis könnyebb és édesebb, mint az orosz olaj. Ennek következtében egy hordó amerikai palaolajból 60 százalékkal több benzint lehet előállítani, mint dízelt. Így az amerikai palaolaj kitermelési volumenének növekedése eltolta a kínálatot a benzin felé, mely tovább emeli a dízel-prémiumot.
Ötödik faktorként az európai helyzetet tovább fokozza, hogy az elérhető adatok alapján még soha nem voltak ilyen alacsonyan a dízel készletek. Azaz ezen üzemanyag esetében magasabb esélye van annak, hogy a jövőben hiány alakuljon ki, és a piac ezt a lehetőséget is beárazta.
Hatodik okként meg kell említeni, hogy Európában historikusan magas a dízel járművek aránya, hiszen régebben jobban megérte ilyen típusú kocsit vásárolni. Ez pedig a dízel felé torzítja a piaci keresletet, melynek ugyancsak megvan a lenyomata az árak tekintetében.