Molly Kinder, Katie Bach, és Laura Stateler szerint a járvány idején megváltozott a vélekedés arról, hogy mit érdemelnek a munkavállalók a munkájukért.
A vállalati vezetők ígéretet tettek, hogy elfogadják az „érdekelt felek kapitalizmusát” (stakeholder capitalism) és erősítik a faji és gazdasági igazságosságot.
A történelmileg szűkös munkaerőpiac nyomást gyakorolt a vállalatokra, hogy növeljék a javadalmazást és a juttatásokat. Erre azért is szükség volt, mert Amerika a válságot azzal kezelte, hogy ingyenpénzt nyomtatott, majd szétosztotta egyfajta feltétel nélküli jövedelemként, amivel aztán sokan még jobban is kerestek, mint munkával. Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy tömegével kezdtek felmondani az amerikai dolgozók. A járvány alatti és utáni rekordnyereség pedig megtöltötte a cégek kasszáit, bőséges forrásokat teremtve a fizetések emelésére.
A kutatók azt vizsgálták, hogy a vállalatok miképp is viselkedtek. Amerika néhány legismertebb vállalatának fizetési gyakorlatát és pénzügyi eredményeit elemezték a kiskereskedelem, a kiszállítás, a gyorsétterem, a szállodák és a szórakoztatás területén. A 22 vállalat együtt több mint 7 millió munkavállalót foglalkoztat, akiknek több mint fele nem fehér.
A kutatók olyan kérdéseket vetettek fel, hogy vajon a 22 cég tisztességesen fizette-e a dolgozókat, áttértek-e egy befogadóbb (inkluzív) modellre, amelyben dolgozóik is jelentős mértékben részesednek az esetenként extra pénzügyi haszonból (nem csak a részvényesek és a vezetők), illetve az anyagi veszteségek elosztásában méltányosan viselkedtek-e.
Hiába a pozitív előfeltevés, a jelentésben kénytelenek voltak megállapítani, hogy szinte egyetlen vizsgált vállalat sem teljesítette a befogadóbb modellre való átállásra vonatkozó kötelezettségvállalását.
A pénzügyi nyereség túlnyomórészt a gazdag részvényesek és vezetők javát szolgálta, míg az egyszerű dolgozók minimálisan profitáltak a vállalat sikeréből (azaz a válság teremtette körülményekből származó extraprofitból), sőt ők viselték a veszteségek legnagyobb részét. A nagy melldöngetés ellenére a vállalatok reálértéken csak szerényebb mértékben fizettek többet a dolgozóknak, mint a járvány előtt, ami a legtöbb munkavállaló számára még mindig nem elegendő a boldoguláshoz.
A cégek túlnyomó többsége az egyszerű dolgozóinak még mindig nem adja meg a megélhetéshez szükséges bért.
Az elemzésükben szereplő vállalatok többsége a járvány első 22 hónapjában emelte a béreket, legalábbis nominálisan. A magas infláció és a nagyon alacsony kiindulási pont kombinációja miatt azonban dolgozóik túlnyomó többsége még mindig túl keveset keres ahhoz, hogy meg tudjon élni, a bérek vásárlóereje tehát nem igazán növekedett.