A járvány komolyan érinti a Tesla-gyártást, hiába oldották fel április 19-én a teljes, járvány miatt elrendelt zárat.
Az alkatrészgyártó üzemekben észlelt újabb fertőzések miatt a beszállítók leálltak, ez pedig a gyártási számok drasztikus csökkenését eredményezte.
A jelenlegi kínai helyzet katasztrofálisnak mondható: míg a járvány után vissza tudták emelni a kapacitást napi 1200 autó összeszerelésére, a múlt héten már a kétszázat sem érte el a teljesítmény, egyes források szerint mára már a teljes leállással kell számolni. A helyzetet csak súlyosbítja, hogy az autóeladások száma is mintegy a felére esett vissza Kínában. A Tesla árfolyama az idei évben 25 százalékot zuhant, így valahol érthető Elon Musk idegessége.
A szervezeti kultúra magányossága
Az már kevésbé, ahogyan a munkásaival bánik. Kínában persze más jogok illetik meg a munkavállalókat, mint Amerikában, az azonban sokaknak bántotta a szemét, hogy Musk a zárás feloldása után gyakorlatilag nem engedte haza az embereit, arra kényszerítve őket, hogy a gyárban egyenek és aludjanak, 12 órás műszakokban dolgozva heti hat napot. Musknak nem esik nehezére a végsőkig kizsigerelni alkalmazottait.