Ezt hallania kell: Trump győzelme miatt tomboló liberálisok kifakadásaiból készült metálszám (VIDEÓ)
A rögtönzött dal hamar népszerűvé vált.
Recepciósként és felszolgálóként is dolgozott Kovalkovits István, aki ma már Miamiban él és hétszámjegyű bevételt termel éves szinten, dollárban – pedig kezdetben angolul sem tudott tökéletesen. Interjúnk a Wealthbrokerrel, aki Instagram oldalán sem titkolja luxuséletét.
Szerinted milyen személyiségtípus vagyok?
Első benyomásra egy extrovertált, nyitott személyiségnek tűnsz.
Mert ha jól tudom, az elejétől kezdve mindig „lemásoltad” az ügyfeleid személyiségét és pár másodperc alatt meghatároztad magadban, hogy milyen személyiségű emberrel állsz szemben.
Ez valóban így van. Üzleti szempontból nagyon fontos, hogy könnyen és gyorsan felismerjem az ügyfeleim személyiségét. Már fiatal koromban rájöttem, hogy ehhez jó érzékem van, és bármilyen személyiségű emberrel gyorsan fel tudom venni a közös hangot.
Képes vagy akkor váltogatni a személyiségeidet?
A személyiségemet nem tudom váltogatni, azonban bármilyen személyiségtípusú emberrel könnyen meg tudom találni a közös hangot, ami nagy előny az értékesítői szakmában.
Milyen típusú ügyfelek vannak?
Vannak „könnyű” és „nehéz” ügyfél-típusok. Az életbiztosítói hivatás szépsége, hogy minden embernek szüksége lesz rá az élete folyamán, amelynek köszönhetően az üzletkötő előbb-utóbb találkozni fog a legtöbb személyiségtípussal.
A számomra legkönnyebb ügyfeleket az IT-szektorban találtam meg, hiszen őket elsősorban a számok érdeklik és egy biztos, hogy a számokkal nem lehet vitatkozni.
Emellett érdekes, hogy nagyjából 70 százalékban női ügyfeleim vannak: kiskoromban inkább anyás típus voltam, amit valószínűleg a nők többsége megérez, így hamarabb megszavazzák nekem a bizalmat, mint a férfiak.
Továbbá sokszor szoktuk említeni a szakmában, hogy a biztosítási üzletkötők egyben „pszichológusok” is.
Egy nagyon fontos alapszabály az értékesítői területen, hogy igazán jó, odafigyelő hallgató, beszélgetőpartner legyen az értékesítő, ez nagyban közrejátszik abban, hogy az ügyfél veled köt szerződést és nem másik üzletkötővel.
Akkor azt adod meg az embereknek, amire vágynak.
A legtöbb ügyfél arra vágyik, hogy egy barátságos, és nem tukmálós értékesítővel találkozzon. Érdekes, hogy a legtöbb képzésen azt próbálják tanítani az üzletkötőnek, hogy hogyan adja el a terméket minden áron. Ez nálam sosem működött, sem értékesítőként, sem ügyfélként.
és ezért válaszolják azt, hogy „ezen még gondolkodnom kell”. Ezesetben az ügyfélnek a legtöbb esetben valójában nem a terméken kell gondolkodnia, hanem a bizalom nem alakult ki az üzletkötő irányában.
Itt a puha készségek, az érzelmi intelligencia fontosabb is, mint az elemzőkészség vagy az adatokkal való bánásmód?
Igen, különösképpen a pénzügyi szektorban. A bizalom és a tisztelet az első szempont az ügyfél szemében.
Akkor ezt fizetik meg egyesek és kevésbé a terméket?
Pontosan.
és megbízható az ügyfél számára, azaz mennyire tudsz mély kapcsolatot kialakítani az ügyfeleddel.
Meglepő. Akkor élményt vesznek? Eközben a termék által nyújtott hosszabb távú kockázatokkal esetleg csak később szembesül valaki.
Szerencsére a PSZAF nagyon szigorúan veszi a biztosítási termékek értékesítésének szabályozását.
Minden esetben igényfelmérőt kell kitöltenünk, amelyet a biztosítótársaságok ellenőriznek és felügyelik, hogy az ügyfél számára legelőnyösebb terméket kínálják-e az üzletkötők.
Továbbá az értékesítést követően van egy úgynevezett Welcome Call, amikor a biztosító felkeresi az ügyfelet, hogy 100 százalékban tisztában van-e az ügyfél azzal, amit aláírt. Ezt követően 6 havonta fel kell venni a kapcsolatot az ügyfelekkel, hogy kívánnak-e bármit is megváltoztatni a meglévő szerződésükben.
Említetted, hogy sokat olvastál. Láttam nálad egy Trump könyvet. Tőle mit tanulhatunk?
Nagyon kedvelem Donald Trumpot, mint üzletembert és mindazt, amit véghezvitt az életében.
A legtöbb dolgot, amit eltervezett, bármi áron megvalósította, annak ellenére, hogy
Milyen célja lehet még valakinek, miután ilyen sikeres lesz, ekkora vagyonnal?
Trump például eltervezte, hogy indul az Egyesült Államok elnöki székéért. Mindenki próbálta lebeszélni róla, sőt többször is viccet csináltak belőle élő adásban nagy közönség előtt, azonban Trump nem adta fel és 2016-ban megszavazták az Amerikai Egyesült Államok elnökének.
Hasonlítható ez a te karrieredhez annyiban, hogy te is elég nagy utat jártál be. Egerben születtél, voltál recepciós, de 25 éves korodban már arról posztolsz, hogy luxusautókkal száguldozol Miamiban.
Igen, valóban dolgoztam recepciósként a Hotel Romantik*** szállodában, amelyet édesapukám a saját két kezével épített fel, amikor annyi idős volt, mint most én. Az olvasóknak szeretettel üzenem, hogy amennyiben szeretnének megszállni Eger ékszerdobozában, egy családias felejthetetlen hangulatban, akkor a Hotel Romantik örök élményt fog nekik nyújtani.
A szállodai besegítésem után hamar felköltöztem Budapestre. Az első pár hónapban voltam felszolgáló is, de hamar megkerestek egy biztosítótársaságtól, ahol elkezdődött a pályafutásom. Ekkor 19 éves voltam.
Egyetemre jártál?
Igen, elvégeztem egy Business Management szakot. Az egyetem az egyik kedvenc témám, és sokan keresnek meg kikérni a véleményem.
A világunk nagyon felgyorsult és a felsőoktatás nem tudja tartani az ütemet. Ebből az következik, hogy Magyarországon egy kereskedelem és marketing szakon még a mai napig azt tanítják, hogy hogyan kell hirdetni egy újságban vagy egy szórólapon keresztül annak ellenére, hogy 99 százalékban ez már a közösségi médián történik.
Ezért szeretem nagyon az önfejlesztést, és ebben fogom a jövőben a gyerekeimet támogatni. Tételezzük fel, hogy valaki egy profi, sikeres marketinges szeretne lenni. Ez esetben két lehetőség van: az egyik, hogy jelentkezik egy marketing szakra, kifizet milliókat diákhitelből és elvégez 3-4 év alatt egy olyan képzést, amely a mai világban már nem vezet sikerhez. A másik lehetőség az önfejlesztés. A mai világban két kattintással tudunk elsajátítani tudást bármely területről a világ legjobbjaitól.
Képzeljük el, hogy ugyanabban a 3-4 évben az illető nem megy egyetemre, hanem azt az időt arra használja fel, hogy az azon területen lévő legsikeresebb embereknek vegyen részt az oktatásain, webinarjain, kurzusain. Az elméleti egyetemi könyvek helyett pedig olyan, több száz könyvön keresztül sajátíthat el tudást, amelyeket az adott terület legsikeresebb emberei írtak. Szeretném mindenképp kiemelni, hogy az említett sorok nem vonatkoznak az orvosokra, ügyvédekre és hasonló, a szakmához kötelező egyetemi tudást igénylő hivatásokra.
Beszéljünk a hozzád közelebb álló területről, a pénzügyi tanácsadásról. Dolgoztál egy olyan cégnél, amit megbírságolt a Magyar Nemzeti Bank, mert „vannak olyan ügynökök, akik a számukra jó jutalékot fizető nyugdíjbiztosításokat hazugsággal akarták vonzóbbá tenni, leszólva állampapírokat, az önkéntes nyugdíjpénztárakról pedig azt állították, hogy azok hamarosan megszűnnek létezni.” Láttál karriered során olyan tanácsadókat, akik nem etikusan végezték tevékenységüket?
Az általad említett három betűs független társaságnál én személy szerint kevesebb, mint egy hónapot töltöttem 19 évesen és egyetlen szerződést sem kötöttem, hiszen nem tudtam azonosulni az általuk képviselt, általad említett tanácsadással.
Szerencsére ekkor kerestek fel Magyarország legnagyobb és legkedveltebb biztosítótársaságától, amelynél ezt követően több, mint 5 évet töltöttem el.
Én hiszek a karmában, hogy amit adunk, azt kapjuk vissza az élettől.
A legtöbb „lehúzó” üzletkötő egyébként néhány hónap elteltével ott is hagyja a szakmát,
mert az ügyfelek hamar visszamondják a szerződést, ami jutalék visszafizetésre kötelezi az üzletkötőt.
Egy hétvége alatt lehet egy 18 éves fiatalból pénzügyi tanácsadót képezni?
Nem.
De ettől még ő így fog bemutatkozni, annak tekinti magát.
Fontos tudni, hogy vannak független pénzügyi ügynökségek és vannak függő biztosító társaságok. Sajnos legtöbb esetben a független pénzügyi ügynökségek azonnal felvesznek bárkit a céghez, aki ezt követően
Azonban vannak nagy függő biztosító társaságok, ahol több hónapos tréningen megy át az üzletkötő és még utána sem engedi az igazgatóság, hogy egyedül folytasson le tárgyalásokat az értékesítő; a manager vagy igazgató mentorálásával teheti ezt meg az első hónapokban.
Így történt az én esetemben is, amiért azóta is elmondhatatlanul hálás vagyok Alföldi Tímeának, az első igazgatómnak a szakmában.
A jövőben lehetne automatizálni, „robotizálni” a pénzügyi szolgáltatások értékesítését? Egy algoritmus szerintem árnyaltabb és személyre szabottabb megoldásokat tudna kínálni nekem, hiszen ismeri az internetes tevékenységemet, a gondolataimat.
Amerikában vannak már olyan oldalak, ahol nem szükséges üzletkötő ahhoz, hogy valaki megkössön egy életbiztosítást, megtakarítást, vagy befektetést, hiszen már alapvetően olyan kérdéseket tesz fel a honlap, ami alapján be tudja mérni az ügyfél kockázatviselési képességét, ami alapján pedig meg tudja azt állapítani, hogy egy agresszívabb vagy kockázatkerülőbb portfólió a kedvezőbb megoldás.
Én azonban úgy gondolom, hogy
Mindig lesznek emberek, akiknek kell az a plusz, amit egy program nem tud megadni.
Ki az elsődleges célközönség a jelenlegi munkahelyeden Amerikában?
Mivel már van egy nagy csapatom, ezert én már ritkán találkozom ügyfelekkel. Amikor üzletkötő voltam, a célközönség 20 és 45 kor közötti ügyfelek voltak.
A hátterükről, képzettségükről mit tudhatunk?
Ez nagyon változó, hiszen bármely hátterű, képzettségű ügyfélnek tudunk megoldást találni. Természetesen egy sikeres vállalkozó más befektetési portfóliót választ, mint az inkább biztonságra és garanciára törekvő teljes munkaidős alkalmazotti állással rendelkező ügyfél.
Te befektetési bróker vagy. Ez miben különbözik egy privátbankártól vagy pénzügyi tanácsadótól? Nagyon sok kifejezés létezik e területen.
Én bróker és agency owner vagyok. Egy insurance bróker az Egyesült Államokban biztosításokkal, adómentes megtakarításokkal és befektetési lehetőségekkel foglalkozik, azonban nem értékesíthet banki termékeket. Egy privát bankár nagyobb, millió dolláros összegeket és tranzakciókat kezel és fektet be a tőzsdén az ügyfél megbízásából. A pénzügyi tanácsadó több fajta pénzügyi terméket és biztosítási terméket is értékesíthet.
Mikor legyen gyanús valakinek egy pénzügyi tanácsadó? Mire érdemes figyelni?
Ez egy nagyon jó kérdés, és remélem, hogy sok olvasónak segítek a válaszommal. A pályafutásom során sok olyan ügyféllel találkoztam, akiknek a múltban rossz tapasztalatai voltak a pénzügyi tanácsadással kapcsolatban.
Néhány dolog, amire érdemes figyelni. Tegyünk fel sok kérdést az üzletkötőnek. Amennyiben az üzletkötő nem a kérdésre válaszol, hanem próbal kitérni a kérdés elől, akkor az egy intő jel.
Ha az üzletkötő nem tud válaszolni a kérdésekre, akkor bátran jelezzük, hogy szeretnénk leegyeztetni egy másik találkozót a menedzser jelenlétében.
Amennyiben az üzletkötő számokat említ, kérjünk hivatalos forrást, például sok biztosítási üzletkötő megemlíti a TKM-et (Teljes Költség Mutatót). A TKM mutató egy, az ügyfelek érdekeit szolgáló, egyszerű mutató, amely egyetlen szám segítségével fejezi ki az adott biztosítás költségeit. Ez a mutató fent van a MABISZ (Magyar Biztosítók Szövetsége) oldalán is, ott le tudjuk ellenőrizni, hogy az üzletkötő által állított TKM megfelel-e a valóságnak.
Ha egy üzletkötő kizárólag arra törekszik, hogy az első találkozón aláírásra kerüljön a szerződés, az sem jó jel. Ezek a programok hosszú távú megtakarítási termékek, így ne döntsünk elhamarkodottan. Kérjünk hivatalos kalkulációt, majd ellenőrizzük le a számokat. Amennyiben szimpatikus az ajánlat, akkor egy második találkozón ajánlom a szerződés megkötését.
Emellett egy etikus üzletkötő elmondja az apró betűs részeket már azelőtt, hogy az ügyfél maga kérdezne rá. Minden programnak van költsége, amelyet az üzletkötőnek tudatnia kell az ügyféllel. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a pénzügyi tanácsadás nem teljes körű.
A legfontosabb pedig, hogy hagyatkozzunk a megérzésünkre. Ha úgy érzed, hogy nem bízol meg az üzletkötőben, akkor annak a legtöbb esetben megvan az oka.
Szokták az ügyfelek kérdezni, hogy mibe fekteted a pénzed?
Inkább azt szokták kérdezni, hogy nekem van-e jelenleg ugyanilyen biztosításom vagy megtakarításom. Jelenleg három biztosítónál van megtakarítással egybekötött, adómentes programom.
Tudatosak az amerikaiak pénzügyileg a magyarokhoz képest?
Amerikában 15,6 trillió dollárnyi hitel van kint a piacon. 10 emberből 8-nak van hiteltartozása, de ez itt sok esetben pozitív hatással van a pénzügyekre – itt egy úgynevezett „Credit Score” rendszer működik. Minél magasabb ez a pontozás, annál könnyebben kapunk lakáshitelt, autóhitelt, hitelkártyát és így tovább. Ha egy embernek van hitele és minden hónapban időben fizeti a hiteltörlesztését, akkor az is nagyban növeli ezt a pontozást. A bankok ezt a pontozást veszik figyelembe.
Tényleg mindent hitelre vesznek Amerikában? Azt is, amihez nem is lenne szükség hitelre?
Van lehetőség hitelre venni tv-t, porszívót, kiskutyát, plasztikai műtéteket, de még egy cipőt is. Ez itt teljesen normálisnak tekinthető.
Fenntartható ez?
A bankok abból élnek, hogy a lehető legtöbb embernek legyen hitelkártyája, kihasználva azt, hogy a legtöbb ember többet költ, mint amennyit meg tudna engedni magának.
Ennek ellenére a 2021-es álláspontok szerint az amerikai hiteltartozás nem számít magasnak és teljes mértékben fenntartható.
Te egyébként hogyan kerültél az amerikai biztosítási piacra Egerből?
Egy teljesen átlagos családba születtem. 18 éves koromban költöztem fel Budapestre, ahol azonnal elkezdtem dolgozni biztosítási üzletkötőként. Ebben az időszakban nagyon sokat köszönhettem az igazgatómnak, Alföldi Tímeának, akire úgy tekintettem, mint a második anyukám. Ő ténylegesen úgy vette az üzletkötőket a szárnyai alá mintha a saját gyermekei lettünk volna. Mindig, minden esetben, feltétel nélkül számíthattunk rá.
Így sajátítottam el ezt a hivatást.
egy hétre a barátommal. Ekkor döntöttem el, hogy én itt fogok élni és keményebben fogok dolgozni, mint bárki más.
21 évesen vettem egy egyirányú repjegyet és kiköltöztem az USA-ba abban a tévhitben, hogy én azonnal sikeres leszek kint. Természetesen életem legnagyobb „pofára esése” lett belőle.
Azt gondoltam, hogy jól beszélek angolul, de azonnal rájöttem, hogy a brit angol, amit az iskolában tanultunk, az nem amerikai angol és emellett senki sem érti az erős magyar akcentusom. Három hónapig voltam kint miután visszaköltöztem Magyarországra. Kezdhettem mindent elölről, de ahelyett, hogy csalódott lettem volna, motiváltabb voltam, mint valaha. Éjjel-nappal dolgoztam és minden hónapban félretettem, amennyit csak tudtam.
Tisztán emlékszem, hogy 500 ezer forintot raktam félre minden hónapban a gyerekszobámban lévő szekrényembe, amikor havonta hazalátogattam Egerbe. Egyetlen cél lebegett a szemem előtt: Amerika. 23 éves koromban költöztem ki véglegesen az USA-ba.
A milliós magyarországi fizetés után Amerikában először ételfutár voltál?
Egyébként az a pár hónap életem egyik legjobb időszaka volt.
Akkor nem sikerült egyből a jelenlegi pályára lépni Amerikában?
Nem. Ahogy fejlődött az angolom, megkerestem az összes biztosítótársaságot New Yorkban – több száz emailt küldtem el – és néhányhoz be is hívtak interjúra. Végül sikeresen felvettek a legnagyobb biztosítóhoz, de kizárólag azért, mert
Ez tetszett nekik, így nyert ügyem volt.
Hogy bíztak meg benned az ügyfeleid, ha angolul még nem is tudtál tökéletesen? Volt valami történeted, amivel megnyerted őket?
A New York-i cégnél pontosan úgy kezdtem, mint a filmekben, hideghívással. Kaptam egy listát nevekkel és telefonszámokkal, amit már több száz üzletkötő végighívott előttem.
Természetesen egyetlen időpontot sem tudtam leegyeztetni, hiszen
Tudtam, hogy nincsen esélyem az amerikai üzletkötőkkel szemben. De azt is tudtam, hogy 3 millió magyar származású ember él itt, így őket kerestem fel az összes lehetséges úton-módon.
Besétáltam magyar boltokba, kerestem Google-ben magyar vezetéknevű cégtulajdonosokat, és a közösségi médiában is felkerestem itt élő embereket. Így építettem ki az ügyfélkörömet.
A hitelből való élettel elgondolkodtattál. Egy társadalom életszínvonala ezek szerint lehet egy látszat?
Sok esetben igen. Itt Miamiban ez különösképpen igaz. Nagyon sokszor előfordul, hogy valaki a hitelkártyájából él egy olyan színvonalon, amit nem tud megengedni magának és azt mutatja a közösségi oldalakon, ami nem valós.
Ha kiköltözöl az USA-ba, tudsz igényelni egy hitelkártyát körülbelül háromezer dolláros limittel. Ha arról költesz és vissza tudod fizetni az első pár hónapban, utána kaphatsz már akár egy tízezer dolláros limittel rendelkező hitelkártyát is. Amennyiben nem tudod visszafizetni a kártyádat, akkor egy 21-29 százalékos kamattal kell számolni.
Nem teljesítményre, hanem eladósodásra ösztönöz a rendszer. Először fogyassz és utána gondolkodj rajta, hogy megengedheted-e?
Ez a rendszer a korábban említett úgynevezett „Credit Score” miatt is van így kitalálva. Ha időben visszafizeted a hitelkártyás pénzeket, akkor pénzügyileg felelősségteljes személy vagy a bankok szemében és így magas pontot kapsz, ami által könnyebben kapsz hitelt. Ha elmaradásban vagy, akkor nem tudod kezelni a pénzed, így a pontod alacsony lesz.
Te is szoktál arról posztolni, hogy luxusautóval hajtasz a pálmafák alatt. Ez volt az életcélod?
Amikor kiköltöztem 23 évesen, akkor teljesen máshogy gondolkodtam, mint most. Abban az időben a materiális dolgok érdekeltek, ami véleményem szerint teljesen normális egy 23 éves srác esetében. Most már számomra a siker azt jelenti, hogy minden egyes nap jobb emberré váljak, mint amilyen ember tegnap voltam. Minden nap próbálok fejlődni. A cél, hogy ezt a szemléletet tovább adjam a körülöttem lévő embereknek. Ha csak egyetlen dolgot tovább tudok adni, ami pozitív hatással lesz más életére, akkor már megérte.
Amikor luxusautókkal vagy magángéppel teszek fel fotót a közösségi médiában, akkor ezzel az egyetlen célom az, hogy megmutassam a követőimnek, hogy kemény munkával mit lehet elérni, függetlenül attól, hogy ki hol született vagy honnan indult.
El szoktam mondani, hogy nem érdemes másokhoz hasonlítani magunkat. Az egyetlen ember, akihez érdemes hasonlítani magad, az te magad vagy. Nézd meg, hogy hol tartasz most az egy évvel ezelőtti önmagadhoz képest.
Azt azonban fontosnak tartom, hogy legyenek emberek, akikre fel tudunk nézni.
motivációként tekintek rajuk.
Magyarországon is lehetne vállalni a gazdagságot, megmutatni a társadalomnak, képeket posztolni a gazdag életmódról?
Az elmúlt pár évben azt látom, hogy Magyarországon ez mar jelen is van, azonban a legtöbb esetben ezek a posztok nem a valóságot tükrözik. Azt veszem észre, hogy a fiatalok körében a közösségi médiának köszönhetően a mai világban már a „látszat tökéletesség” számít normálisnak, és a normális már nem számít értékesnek. Ez őszintén remélem, hogy változni fog.
Azért autót például te is béreltél már és láttunk már magángépen is utazni.
Így van. A Lamborghini az Instagram oldalamon egy bérelt autó. Ez volt az egyik célom kiskorom óta, hogy egyszer vezessek egy Lamborghinit, ami megvalósult és az első alkalommal hatalmas élmény volt. Viszont érdekes, hogy minél többet vezetek „luxus” autókat, annál inkább rájövök, hogy a materiális dolgok csak ideig-óráig okoznak boldogságot. A magángép az üzleti partnerem tulajdonában van, én kizárólag céges utakra használhatom.
Példaként állítod az emberek elé a kockázatvállaló vállalkozót, aki értéket teremt és ezzel előrébb jut?
Így van. Ha valaki megkérdezi tőlem, hogy mi az egyik dolog, ami miatt jelenleg itt vagyok, az nem más, minthogy nem félek kockáztatni. A legtöbb esetben nem fog úgy sikerülni minden, ahogy eltervezzük, sőt 10-ből 9-szer nem úgy fog sikerülni, de az az egy siker lesz az, amiért megérte a kilenc sikertelen.
Nekem ha valami nem sikerül, hálás vagyok érte, hiszen tanultam belőle, és amikor tanulunk, fejlődünk. Amikor fejlődünk, sikeresebbé válunk.
Egyes pártok azzal kampányoltak, hogy fizessenek a gazdagok. Erről mit gondolsz?
A saját meglátásom az, hogy aki megteheti, a fizetése minimum 10-20 százalékát olyan szervezeteknek érdemes adományoznia, akiknek szüksége van rá. Az én személyes, egyik legnagyobb célom egy saját alapítvány létrehozása Magyarországon, amit meg is fogok lépni 2022-ben.
Ezt már meg is tehetnéd? Olyan vagyont építettél huszonévesen, hogy már érdemi segítséget tudnál nyújtani embereknek?
Úgy érzem, hogy igen, de ez nem teljesen vagyontól függ. Ha csak ezer forintot adományoz valaki egy szervezetnek, abból az ezer forintból több gyermek jól tud lakni. Engem nagy boldogsággal tölt el, amikor valakinek tudok segíteni, akár pénzösszeggel, de sokszor csak néhány kedves szó megváltoztathatja egy másik ember egész napját.
Mennyit keresel egyébként?
A cél, hogy a 2022-es évben meghaladjuk az 5 millió dolláros bevételt, ami sikerülni is fog.
Van egy lakásod is Miamiban?
Nincsen saját lakásom, albérletben élek és albérleti díjat fizetek ezért. Nem hiszek a lakásvásárlásban. Azt az összeget, amit oda befektetnék, a biztosítási ügynökségembe, az üzletkötőimbe fektetem vissza.
Tudsz mondani olyan kisebb cégeket, amelyekbe befektettél?
A saját vállalkozásomba fektetem vissza a nyereség nagy részét.
Egy kisebb részt kriptovalutába és részvényekbe fektetek jelenleg.
Ha szeretnél, nyugdíjba tudnál menni jövőre?
Számomra az életben az egyik legfontosabb dolog a fejlődés, ami végigkísér az életem folyamán, és ez ez boldoggá tesz.
Térjünk vissza a személyes marketingedre. Van egy gazdag srác, aki keményen dolgozott és bejött neki az élet. Ez a kép ahhoz kell, hogy először követőket gyűjts, és később esetleg motivációs előadói karrierre válts?
A fő célom a közösségi médiával minél több emberhez eljuttatni, hogy tényleges kemény munkával el lehet érni a célt. Ezt valóban nagyon sok motivációs tréner mondja, de a mai világban tényleg úgy gondolom, hogy „bármit” el lehet érni.
Jelenleg nem kívánok motivációs előadóvá válni. Az oldalaimon azt mutatom meg, hogy honnan jöttem és hova lehet eljutni kemény munkával.
Nem okoz frusztrációt vagy depressziót a fiatalok körében ez a közösségi médiás kultúra – ami arra épül, hogy megmutassuk azt, amik nem vagyunk?
Mindig lesznek különböző platformok, amiket lehet jó és rossz irányba is felhasználni. Úgy gondolom, hogy érdemes átgondolni, hogy kiket követünk be, és hogy az a felhasználó hozzá tesz-e pozitívan az életedhez. Én pont tegnap követtem ki minden olyan felhasználót, akikkel nem tudok azonosulni.
Nem csak ebben, hanem karriert illetően is szoktál tanácsot adni fiataloknak.
Sok olyan kérdést kapok a követőimtől, hogy mit tegyenek, amikor a szülő próbál eldönteni valamit a gyerek helyett. Nekem erről az a véleményem, hogy csakis olyasvalakitől érdemes tanácsot elfogadni, aki azon a területen, amelyről véleményt formál, ő maga már sikereket ért el. Például, ha valakinek az az álma, hogy éttermet nyisson, akkor ne fogadjon el tanácsot olyasvalakitől, aki soha életében nem vezetett éttermet. Azonban olyan valakitől, mint például Rácz Jenő, érdemes elfogadni tanácsokat e területen.
Mi a te karriercélod? Vágysz arra, hogy felkerülj a leggazdagabb magyarok listájára?
A célom, hogy minél több embernek segíthessünk minél több üzletkötő segítségével és ezáltal minél több embernek adhassunk vissza a 2022-ben induló alapítványomon keresztül. Ha ez sikerül, akkor a pénz és így a leggazdagabb magyarok listája magától is jön.
Ha ezt eléred, akkor már nem lesz újabb nagy cél?
De igen. Céljaim mindig lesznek.
Hány éves vagy most?
Most 27 éves vagyok.
Az ennyi idős fiatalok közül hányan lehetnek a felső egy százalékban?
Kevesen, de bárki bekerülhet a felső egy százalékba, aki hajlandó keményen dolgozni, áldozatokat hozni és kockázatokat vállalni.
Mi a titkod?
A titok az, hogy nem a pénz motivál, hanem a szabadság és függetlenség, amit viszont a pénz tud megadni. A pénzért dolgozni kell, és vállalkozóként minden egyes nap magunkat kell motiválni, és
Kitartani minden áron. Mindig hallgattam a tapasztaltabb emberekre és mindig volt mentorom, akiktől tanulni tudtam. Sok fiatal magától akar kitalálni mindent, naponta új ötleteik vannak, és nem tudják, mibe kezdjenek bele. Egy dolog biztos. Dolgozni kell nagyon keményen, és türelmesnek lenni.
Nem véletlen, hogy Jeff Bezos azt mondja, hogy minden sikersztori 10 év kemény munka eredménye. Én nyolcadik éve vagyok a pénzügyi/biztosítási területen, még van 2 évem. (Nevet.)
Ha bármilyen, kevésbé pozitív dolog történik velem, mindig megkérdezem magamtól, hogy van-e erre ráhatásom. Ha nincs, legtöbbször azonnal tovább tudok lépni. Máskor felteszem magamnak ezt a kérdést: fog-e bármit is számítani ez 5 év múlva? Legtöbbször a válasz az, hogy nem. Vagy átgondolom, hogy ez a probléma mennyire semmiség ahhoz képest, amin mások éppen keresztülmennek az életükben. Legyünk hálásak azért, amink van.
Látunk több fiatalt, akik mindenféle politikai frusztrációkkal rendelkeznek, rosszul érzik magukat képzelt problémák miatt, pedig jó életkörülmények között élnek.
Én úgy gondolom, hogy teljes mértékben felelősséggel tartozom a saját életemért és csakis magamnak köszönhetem azt, ahol vagyok vagy ahol nem vagyok. Ha beismerjük azt, hogy ami történik velünk, az csakis a saját döntéseink következménye, akkor ez a probléma nem fog előjönni többet.
Konkrét tanácsokat is mondasz a fiataloknak?
Igen, de kizárólag abban az esetben, ha hitelesen tudok tanácsot adni arról a területről, amelyről véleményt formálok.
Számodra Magyarországon vannak jó példák, előadók, trénerek?
Szabó Pétertől hallottam először az önfejlesztésről. Példaképként legelsőként édesapukámat, Kovalkovits Istvánt, továbbá a mentoromat Thomas S.-t tudom megemlíteni.
Az USA-ban Jeff Bezos, Elon Musk, Donald Trump és az üzleti partnerem S.M., akiktől sok gondolatot tudtam beépiteni a mindennapjaimba.