egy 1-100-ig terjedő skálán mutatja meg az ügyfeleknek, mennyire számítanak előrehaladottnak a környezettudatosság tekintetében, ezáltal igyekszik megkönnyíteni számukra a saját fogyasztói döntéseik hatását,
valamint arra sarkallni őket, hogy a környezetkímélő szolgáltatások és termékek igénybevételével, valamint a karbon emissziók faültetéssel való semlegesítése által növeljék saját pontszámukat és minden korábbinál nagyobb pozitív hatással legyenek a környezetükre. Az ilyen scoring megoldások idővel beolvaszthatók lehetnek egy hitelezési modellbe és így pozitív hatást fejthető ki a bank részéről.
Vállalati irányba nagyobb potenciál van a zöld scoringban, hiszen a vállalat működésének környezetre gyakorolt hatásának felmérésével hatékony döntések hozhatók a hitelezési folyamat során is.
Egy ilyen modell esetén hatékony inputot jelenthet a vállalatok karbonlábnyomának mérete, a vállalat által tett fenntarthatósági vállalások megléte (vagy hiánya), illetve akár a beszállítók, ügyfelek és munkavállalók fenntarthatósága is. A bankok számára a hitelezés jelenti a legnagyobb profitszerzési tevékenységet, így logikus, hogy a lehető legnagyobb pozitív környezeti hatást is ezen a területen fejthetik ki. Éppen ezért a saját működés karbonsemlegessé tétele, bármily elismerendő vállalás is, közel sem gyakorol akkora hatást, mint a hitelezési tevékenység fenntarthatóbbá tétele.