Rávilágít a legnagyobb problémákra
Johnson az egyik legegyszerűbb és mégis legfőbb kérdést teszi fel a problémával foglalkozó szakembereknek, mégpedig azt, hogy
„miért csak egy daru van 50-100 teherautóra minden amerikai kikötőben?”
Szerinte ez egy olyan kérdés, amire senki sem tud válaszolni. Ez olyan, mintha ezer vásárlóra egy pénztáros jutna.
De kezdjük az elején: a kikötők, amelyekbe a hajókon befut az áru, rendkívül leterheltek és forgalmasak. Ahhoz, hogy a kamionra kerüljön az áru, minimum három „sort” kell a sofőröknek kiállniuk (a kapunál, a pakolásnál, a kijutásnál), soronként átlagban egy órás várakozási idővel, ám Johnson szerint nem ritka az akár nyolc órás várakozás sem ahhoz, hogy valaki csupán bejusson a kikötőbe
A kikötőkben szerinte még ahhoz sincs elég dolgozó, hogy a kikötők működését akadálytalanul biztosítsák, nem számít, hogy hol vagyunk, tengerparti vagy belvízi, vagy épp milyen tulajdonosi hátterű kikötőben, a helyzet mindenhol ugyanaz.
További probléma szerinte, hogy a legtöbb sofőr „független vállalkozó”, így rakományonként fizetnek nekik a fuvarozással foglalkozó cégek, így nem mindegy, hogy egy-egy fuvar mennyi idejét emészti fel a sofőrnek. Johnson szerencsésnek vallja magát, hiszen ő egy alkalmazott, szakszervezeti tag és óradíjat kap, így neki nem veszteséges egy-egy fuvar, akkor sem, ha borzalmasan hosszú idő telik el sorbanállással. A legtöbb sofőrnek azonban, akár két órát, akár tizennégy órát, akár három napot vesz igénybe a munka elvégzése, ugyanannyit fizetnek, és a teherautó fenntartási költségeinek kilencven százalékát is nekik kell állniuk (a fuvarozó cég fizeti a maradék tíz százalékot, de általában ennél is kevesebbet szoktak).
Az esetek többségében ezeknek a sofőröknek a bére meg sem közelíti Johnson szakszervezeti bérét. Ők fizetik a saját javítási és üzemanyagköltségeiket, valamint a teherautóval kapcsolatos összes költséget. Johnson nem érti, hogy sokan közülük hogyan tudják egyáltalán fenntartani a vállalkozásukat, ugyanis semmilyen bérre nincs garancia (még a minimálbérre sem), és sok esetben ezek a sofőrök messze a minimálbér alatt keresnek. Egyes esetekben hetven órát is dolgoznak hetente, és akár még ezután is adósai lehetnek az őket alkalmazó fuvarozó cégnek.