De nem csak a sofőrök hiányoznak a rendszerből, ugyanilyen horderejű probléma a konténerek és konténeralvázak hiánya, azaz felszerelés-hiányról is beszélhetünk. Az alvázakat jellemzően a konténerszállító cégek biztosítják, mivel a teherfuvarozó cégek általában nem rendelkeznek saját alvázas egységekkel. Ezek elengedhetetlenek a konténerszállításhoz. Bár vannak magántulajdonban lévő alvázak, ezekből nincs elég ahhoz, hogy kezelni lehessen a konténerhátralékot, ezért a sofőrök órákig, néha napokig is várnak, hogy elég alváz szabaduljon fel.
A konténerválság hatása a teherfuvarozó cégek közelében lévő lakóhelyeket is sújtja.
A konténereket elszállítják a kikötőből, de szó szerint bárhová kirakják a sofőrök, ahol csak helyet találnak, mert a teherfuvarozó cégek parkolói tele vannak. A kikötők kétségbeesetten próbálják rendezni a konténereket, hogy ki tudják rakodni a hajóval érkező új konténereket, azonban ekkor még nem tudják, hova kell majd szállítani a konténereket, így szó szerint csak helyet csinálnak a következő hajónak a kikötőben. Ez csak súlyosbítja az alvázhiányt is. A kikötők végül azon kapják magukat, hogy a kamionok képtelenek a konténereket kivinni a kikötőből, amíg a bentikonténereket le nem szállítják, ki nem ürítik, vissza nem szállítják, vagy egy raktárba nem viszik (akár megrakodva, akár üresen), és ott le nem veszik az alvázról, hogy az alvázat újra használatba lehessen venni. A prioritás többé nem a rakományok célba juttatása, csupán annyi, hogy a kikötő eléggé kiürüljön a következő hajó kirakodásához, a következő konténerek beérkezéséhez
Várakozás és várakozás
Mi történik, ha egy konténer mégis eljut a raktárba? A nemzetközi konténerek nagy részét kézzel kell kirakodni, mivel az áru nem raklapokon van elhelyezve. Ez a személyzet számára elég sok időt vesz igénybe, és a raktári munka általában keveset fizet. Sok helyen ráadásul csak ideiglenes személyzetet foglalkoztatnak. Sok teljes munkaidős raktári dolgozót elbocsátottak, amikor a világjárvány kitört, és nem tértek vissza. Így a raktárak is, mint sok más terület, krónikus létszámhiánnyal küzdenek. Emiatt a sofőröknek gyakran a raktárnál is várniuk kell arra, hogy letehessék a konténert, felvegyenek egy üreset és visszavigyék a kikötőbe, ahol aztán újabb órákat várnak arra, hogy letehessék az üres konténert. A raktárban a leszállított árut kirakodják, és általában válogatják, raklapokra kötik, majd sokkal kisebb mennyiségben szállítják el a végső rendeltetési helyre.